Ga naar inhoud

Problemen met een upgrade set.


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een paar weken geleden een upgrade setje gekocht op een beurs. Een Aopen AX4G Pro mainboard met een 2,66Ghz CPU en een 256mb(400Mhz)DDR geheugen module.Na het installeren werkte het voor zover ik kon zien perfect maar toen ik dus een spelletje ging proberen sloeg de computer af. Toen heb ik er het bijgeleverd programmaatje "Hardware Monitor" geinstalleerd en die begon al meteen met de melding "CPU is getting to hot!!!". Nieuwe koeler gekocht maar het probleem bleeft. Ik heb toen de CPU enkele uren in de gaten gehouden en hij werd ,na belasting ,niet warmer meer dan zo'n 45 graden maar toch bleef de computer aan het rebooten. Nieuwe versie van "Hardware Monitor" werkte beter want hier kreeg ik niet meer die zelfde foutmelding mar het probleem bleef. De winkel gemailt en alle hardware teruggestuurd maar die kreeg ik na enkele dagen terug met de mededeling dat er niks aan de hand was met het spul. Verder heb ik alle hardware vervangen met hardware uit mijn andere computer waarvan ik zeker ben dat die niet stuk kunnen zijn ,alles geupdate ,van bios ,chipset tot aan drivers voor mijn printer maar niks werkt. Windows er opnieuw opgezet en de geheugenmodule ,die ik gekocht heb ,eruit gehaald blijkt een klein beetje te werken want ik kan de computer nu wat meer belasten maar als ik adobe photoshop software gebruikt ,wat dus wat van de computer vergt ,slaat ie nog steeds af. Ik zelf denk dat het iets met de Bios instellingen moet zijn waar het om het geheugen gaat. Heeft er verder nog iemand een idee wat het kan zijn want ik weet het niet meer :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...