Ga naar inhoud

Modem in Packard Bell PC


Aanbevolen berichten

Na veel problemen heb ik Windows XP Pro geinstalleerd op een Packard Bell I Media 9407 PC. Helaas herkent XP het Modem (Aztech CNR 2800-W(C1) modem riser with EEPROM (CNR sec)) niet meer. Op de Site van Packard Bell heb ik de drivers gehaald en trachten te installeren. De .exe file maakt een map C: PNP/Modem aan waarin zich de drivers zouden moeten bevinden. Helaas is zowel door mij als door het modem de genoemde file nergens meer te vinden na dubbelclicken op de exe file. Kortom hoe krijg ik het modem weer aan de gang?
Link naar reactie
[quote:d186e026c7="gerben"] Kijk anders eens op sites als windrivers of driverforum. [/quote:d186e026c7] Packard Hell heeft gewoon een support site hoor. http://support.packardbell.com/nl/mypc/index.php?PibItemNr=REFFIUP02330800&PibItemParent=P660402505 Er staat wel dat dit de Win2000 driver is, maar die werken ook meestal wel onder WinXP.
Link naar reactie
Daar heb ik de betreffende driver ook vandaan gehaald. Trouwens een goed complete site. Na het invoeren van het serienummer heb je de complete configuratie en de drivers. Ik had al gekeken bij de verborgen bestanden maar ook daar is niets te vinden. Het blijft een raadsel. Ik zal de C partitie maar eens volledig formatteren en weer opnieuw beginnen. Misschien zijn er resten achtergebleven na de installatie van Win XP. Kan de Bios nog invloed hebben?
Link naar reactie
[quote:3888225a7c="Pathenon"] Ik zal de C partitie maar eens volledig formatteren en weer opnieuw beginnen. [/quote:3888225a7c] Is wel erg drastisch: Ik zou toch proberen dat stuurprogramma dat er nu zit te verwijderen, herstarten en bij herkenning van de nieuwe hardware de van de Packard Bell gedownloade driver te installeren.
Link naar reactie
Is een bekend probleem in XP. XP heeft geen drivers voor de ongeveer 1000 verschillende in omloop zijnde chipsets voor softmodems en de leveranciers van die dingen lopen meestal niet erg hard om nog jarenlang driver-updates uit te brengen. Enige echte solide oplossing: extern Hayes compatibel modem op de serieële poort. Werkt altijd onder elk besturingssysteem (bij mij: Win98, Win2000, WinXP, SuSE Linux 7.3 en Debian Linux 3.3 en ook EcomStation al eens geprobeerd). Jim
Link naar reactie
[quote:7b37a55948="Jim van Zweeden"] Enige echte solide oplossing: extern Hayes compatibel modem op de serieële poort. Werkt altijd onder elk besturingssysteem (bij mij: Win98, Win2000, WinXP, SuSE Linux 7.3 en Debian Linux 3.3 en ook EcomStation al eens geprobeerd). [/quote:7b37a55948] Wat kost zo'n ding? Een intern modempie met WinXP driver heb je al voor 7 euro: http://www.tweakers.net/pricewatch/40445?Landfilter=Benelux
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...