Ga naar inhoud

Computer kaduuk??


Aanbevolen berichten

Het probleem is dat de computer van m'n ouders niet meer wil opstarten, en zelfs niet de bios laat zien, er is ook geen piepje die ik normaal hoor, ook staat er op het scherm dat er signaal input is, de harde schij hoor ik ook niet bezig zijn, terwijl er wel lampjes branden. Ik zou niet weten wat ze ermee doen (zal wel weer de schuld van mijn zusje zijn. :roll: ) ik zit er nl nooit acher, alleen maar om spyware etc. etc. te verwijderen. ik vermoed dat m'n moederbord kaduuk is, maar weet het niet zeker en om nou een nieuw moederbord te kopen en daarna achter te komen dat het niet eens het moederbord was, ga ik nog geen nieuw moederbord kopen, heb ook al geken of er niets los zat. de vraag is of ik er nog iets mee kan doen (iets met bios misschien?) of kan ik hem naar de bits en bytes hemel sturen?
Link naar reactie
Misschien is je voeding wel overleden of zitten er lekke condensatoren op je moederbord (veel voorkomend probleem). Gaat de fan van je voeding draaien? Lekke condensatoren kan je vrij makkelijk opsporen of ze staan bol (bovenkant moet vlak zijn) of ze staan bol en er ligt smurrie bovenop. Daarnaast zou het nog zo kunnen zijn dat je bios er verkeerd in geflashed is. Met bovenstaande in je achterhoofd zou ik niet zomaar je zusje de schuld geven en eerst eens wat beter kijken. De eerste 2 factoren kan je namelijk helemaal niks aan doen en dat je zusje het bios flashed lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
Link naar reactie
nou m'n zus weet helemaal nix van flashen dus lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. zelf heb ik het niet gedaan iig. weet niet of de condensatoren lekken of iets zal er zo naar kijken. fan van de voeding draait wel maar misschien is de voeding zelf wel te zwak. EDIT : net gechecked de condensatoren zijn in orde. en de voeding is 300 W
Link naar reactie
Misschien moet je het eens proberen met zo min mogelijk add-ons. Dus harddisk van de stroom af alle insteekkaarten eruit behalve video kaart. Dan kan je meestal zien of je voeding te zwak is. Maar dat blijft de vraag, zeker als hij het gewoon altijd gedaan heeft. Maar uit je verhaal op te maken heb je de beschikking over meerdere pc's dan probeer je toch even de voeding van de ene in de andere?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...