Ga naar inhoud

USB verlengen


Aanbevolen berichten

[quote:4af2f9e906="Hans.Vosman"]Als het werkt met een gewone lange kabel, dan heb je geluk.[/quote:4af2f9e906] Ik heb er een UTP kabel (12m) tussen gesoldeerd, gewoon 4 kleurtjes uitgekozen die ik gebruikt heb. Als ik hem nu aansluit wordt er wel een USB apparaat detecteerd, maar er wordt niet herkent wat het is, ik kan 'm dus ook niet gebruiken.
Link naar reactie
[quote:a6603c015b="Captain_Kansloos"]Volgens mij mag een USB kabel officieel maar 5M zijn. In de praktijk kun je wel verder halen gok ik, maar met een aan elkaar gesoldeerde kabel van ruim 12 meter werken is een beetje teveel van het goede lijkt me.[/quote:a6603c015b] Dat vreesde ik ook, maar heb 't toch maar ff geprobeerd. Ik heb nu 2x 5m USB verlengkabel besteld.
Link naar reactie
USB is een standaard die specifiek gemaakt is om te werken over korte afstanden, maar daarbij wel plug-and-play te zijn. als je grotere afstanden gaat afleggen, krijgen allerlei invloeden van buitenaf, zoals radiogolven, RFI, etc (waarvan er vervolgens weer heel veel door computers gemaakt worden..) te grote invloeden en kan de onvangende kant niet meer met voldoende zekerheid zeggen wat er aan de andere kant gebeurd. Als je onder die lengte grens zit, kan hij dat nog wel. Een hub kan dus eventueel weer bepalen wat er gebeurde, en dat weer zuiver verzenden naar de computer. Overigens is het best mogelijk dat in een geschikte omgeving ( met weinig stoorinvloeden ) je best over die 5 meter heen kunt gaan, zonder tussenkomst van hubs of repeaters.
Link naar reactie
[quote:d4ca79e082="gerben"][quote:d4ca79e082="jaccoswinkels"]Ik heb er een UTP kabel (12m) tussen gesoldeerd[/quote:d4ca79e082]Even voor de goede orde: UTP is nou niet bepaald hetzelfde als USB...[/quote:d4ca79e082] Nee dat weet ik, maar er waren mensen van mening dat het theoretisch zou kunnen werken als je die er tussen soldeerd.. Het werkte ook, apparaat werd netjes herkend, maar installeren lukt niet.
Link naar reactie
[quote:402c36ecf7="gerben"]Hmm. Heel misschien dat je met cat6 UTP kabel wel iets zou kunnen. Gewone cat5 UTP kabel is bedoeld voor 10/100 mbps. Dat gaat dus sowieso al fout bij USB (480 Mbps). Maar eerlijk gezegd verwacht ik er weinig van. Zelfs met gevoede hubs ertussen en USB kabeltjes van 5m heb ik nog twijfels.[/quote:402c36ecf7] dat klopt volges mij niet. ik heb cat5 ofzo met een snelheid van een gig
Link naar reactie
Tja, bij hoge snelheden moeten de eigenschappen van de kabel toch echt aan de specificaties voldoen. Welk apparaat ga je overigens aansluiten? Op zich is USB gewoon getwiste draden voor de data lijnen en gescheiden draden voor massa en 5V, het geheel is afgeschermd. De spec zegt dat afsluit impedantie zo'n beetje 28-40 Ohm moet zijn. Best wel een grote marge. Bekabeling schijnt 50 Ohm te zijn. Je kan dit dus bv een beetje vergelijken met STP netwerk kabel. Maar USB en netwerk kabelst blijven volgens mij toch echt 2 totaal verschillende kabels.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...