Ga naar inhoud

hdd led brand niet


Aanbevolen berichten

Geen groot probleem maar snappen doe ik het niet! Na inbouw van de nieuw spullen in de kast werkt alles naar wens maar alleen de HDD led doet niet mee! Omdraaien heb ik al geprobeert en dat maakt niets uit. En ja de led doet het wel want op een andere aansluiting licht hij mooi blauw op. Kan het met SATA te maken hebben, ik gebruik nog gewoon PATA. SATA uitschakelen in de bios helpt ook niets. Mobo = shuttle AN50R Iemand een idee hoe dit kan?
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties! Het mobo is voorzien van het nieuwste BIOS. Ik gebruik juist een PATA schijf géén SATA. Ik heb hier en daar wel gelezen dat SATA soms problemen geeft met HDD leds. Het is zelfs nog fraaier want direct op het mobo zit een rode led die wel brand bij activiteit van de harde schijf. Ik had liever dat mijn led in de kast het deed! :evil:
Link naar reactie
Lijkt me simpel: de HDD LED (HLED) dient aangesloten te worden op te twee [u:259a86589e]eerste[/u:259a86589e] connectoren van de [u:259a86589e]onderste[/u:259a86589e] rij van JP19 (front panel connectors). http://www.shuttle.com/hq/support/download/dwn2.asp?model=AN50R# Als dat niet werkt, dan zou ik toch 's kijken of er niet een los contact is bij die twee draadjes ...
Link naar reactie
Gaf al aan dat het geen groot probleem is. De led zit echt op de juiste pinnetjes en de led doet het bijvoorbeeld als led voor de slaapstand wel. Als er een contact los zit moet de led dan ook niet werken. De pinnen op het mobo, daar kan toch niets mis mee zijn? @ obi wan bedankt voor de link maar ik heb de manual van het mobo en het ligt echt niet aan een verkeerde aansluiting Snap er ook niets van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...