Ga naar inhoud

draadloos netwerk


Aanbevolen berichten

ik wil een draadloos netwerk gaan aanleggen. ik heb een desktop en ga een laptop aanschaffen. daarnaast ben ik 1 van de gelukkigen die de beschikking krijgt over glasvezel met 10 mbit snelheid. ik ben me gaan verdiepen in wat er op de markt is. wat kan ik het beste kiezen: de g-standaard of de nieuwste g+? en welk merk raden jullie me aan? Ik heb gehoord dat Belkin goed spul maakt. graag jullie advies. bOp
Link naar reactie
Heb net een G+ van Belkin in gebruik genomen, makkelijk te installeren en onmiddellijk het net op. Belkin belooft een maximimumsnelheid te kunnen behalen van 125Mbps, dit kan enkel indien het netwerk uitsluitend G+ apparaten gebruikt, één trager apparaat brengt de snelheid van het ganse netwerk op deze van het trage. Na een week gebruik ben ik wel tevreden, de snelheid van de draadloze client is wel iets trager dan "rechtstreeks" op het (kabel)net. Voorbeeld: draadloos downloaden 238Kbits/s, direct 450 Kbits/s (netwerkindicator draadloos is geel; wil zeggen goede maar niet optimale verbinding). Edit: heb bits verandert in Kbits (zou anders een zéér slome verbinding zijn).
Link naar reactie
[quote:e8aeb5621f="Eddy X"] Voorbeeld: draadloos downloaden 238Kbits/s, direct 450 Kbits/s[/quote:e8aeb5621f]ondanks de bits, blijft dat een heel groot verschil die ik niet heb. Ik gebruik zelf ook een Belkin en als dat dingetje Geel was, zei dat nog niet dat hij trager was. Dat kleurtje geeft alleen aan hoe sterk het signaal is..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...