Ga naar inhoud

Wat voor processor voor CAD/CAM toepassingen


Aanbevolen berichten

Omdat ik voor mijn studie regelmatig moet werken met CAD/CAM software ( SolidWorks 2004), denk ik dat prestaties op dit vlak doorslaggevend zijn voor de keuze van de processor van mijn volgende PC. De vraag is alleen: Wat is geschikter voor deze toepassing, Athlon 64 of Pentium 4. P4 heeft naam beter te zijn voor videobewerking, Athlon sneller te rekenen. Maar wat voor belasting is CAD/CAM nu eigenlijk ( ik vermoed rekenen, maar dat is eigenlijk natte vingerwerk ) In iedergeval komt er een " gamers" videokaart in ( min 128 MB, waarschijnlijk 256..) en een 1024 MB werkgeheugen. en als de bankrekening het toelaat een WD raptor schijf. Wie heeft ervaringen en/of goede idee
Link naar reactie
Deze 3000+ (niet alle) heeft meer geheugenbandbreedte en zoals je kunt zien is deze benchmark daar gek op. Als je voor een Athlon64 gaat kun je in ieder geval het beste voor Socket 939 kiezen, omdat die dual channel geheugen heeft. Het beste kun je geheugen nemen dat een command rate van 1T ondersteunt, in plaats van 2T - Athlon64 is daar erg gevoelig voor.
Link naar reactie
[quote:a6880fd054="harmtido"] Hoe komt het eigenlijk dat de 3000+ sneller is dan de 3200+ en 3400+? dat lijkt op et eerste gezicht niet logisch [/quote:a6880fd054] Als ik het zo lees, dan is de 3000+ met dual channel geheugen (2CH, Socket 939 dus) in deze benchmark sneller dan de 3400+ met single channel geheugen (1CH, Socket 754). edit: sh*t, egslim is me net ff voor. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...