Ga naar inhoud

'nieuw' geheugen kapot?


Aanbevolen berichten

Ja hehe dat snap ik ook wel hoor R-Bin, ik probeer het alleen zo helder mogelijk aan de ts uit te leggen, :wink: Ik heb het daarom ook alleen over effectieve fsb en niet over werkelijke fsb, als ik dan aankom met quadpumped en dual data rate word het alleen maar verwarrender. :P Edit: overigens suggereer jij dat ik gezegd heb dat je met een p4 dual channel zeker nodig hebt, dat heb ik dus nooit gezegd, ik heb alleen de reden gegeven waarom je met een p4 meer aan dual channel hebt als met een athlon xp.
Link naar reactie
[quote:29a86b6aef="pcguy"]Ja hehe dat snap ik ook wel hoor R-Bin, ik probeer het alleen zo helder mogelijk aan de ts uit te leggen, :wink: Ik heb het daarom ook alleen over effectieve fsb en niet over werkelijke fsb, als ik dan aankom met quadpumped en dual data rate word het alleen maar verwarrender. :P Edit: overigens suggereer jij dat ik gezegd heb dat je met een p4 dual channel zeker nodig hebt, dat heb ik dus nooit gezegd, ik heb alleen de reden gegeven waarom je met een p4 meer aan dual channel hebt als met een athlon xp.[/quote:29a86b6aef] lekker belangrijk, ik heb toch een Athlon Xp processor 8)
Link naar reactie
Jongens, dc heeft niks te maken met de fsb. De geheugencontroller kan per clockslag 64 bit ontvangen of verwerken van of naar het geheugen. De bus id dus 64 bit breed. Met dual channel kunnen er 2 bankjes tegelijk aangesproken worden, onafhankelijk van elkaar. Hierdoor ontstaat een bandbreedte van 128 bit laten we maar zeggen. Er kan meer per clockslag verwerkt worden. (ook deze uitleg blinkt niet uit van duidelijkheid, maarjah)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...