Ga naar inhoud

USB-modem, Router of Ethernet Modem ?


Aanbevolen berichten

Momenteel gebruik ik voor mijn ADSL-internetverbinding een USB modem Nu hoorde ik van iemand dat een ethernet modem beter zou zijn (betere beveiliging en interne processor zodat de prestaties van pc en dataverkeer iets beter zouden zijn). Misschien ben ik op het gebied een leek, maar dit lijkt me ietwat overdreven. Toch overweeg ik een andere modem omdat ik in de toekomst waarschijnlijk een tweede pc wil aansluiten. Is het dan handiger om een router te halen ? Voorlopig blijf ik wel even met 1 pc op internet zitten, maar is dan de koop van een router of ethernet modem zinvol ? Bij voorbaat dank
Link naar reactie
De prestatie verbetering is niet merkbaar. Een ethernet modem met router heeft wel het voordeel dat deze extra functies heeft : - Ingebouwde switch (voor het interne netwerk verkeer) - Firewall (beschermt je pc beter tegen inbreken) - DHCP server (uitdelen van ip adressen) Als je ervoor kiest om toch het usb modem te gebruiken (met meerdere pc's) zal je op de pc met het modem internet delen moeten instellen en deze moet dus altijd aanstaan. Dit laatste is wel een groot nadeel. Dus als je nog geen extra pc gaat gerbuiken zou ik dat usb modem nog even houden. Als er een extra pc bij komt dan pas is het zinvol en handig om een ADSL router aan te schaffen (ze zijn er vanaf 50-60 euro)
Link naar reactie
[quote:b471935b30="humpf007"] Voorlopig blijf ik wel even met 1 pc op internet zitten, maar is dan de koop van een router of ethernet modem zinvol ? [/quote:b471935b30] Nou ik zou als je tevreden bent met dat USB-modem gewoon wachten tot je echt die tweede PC hebt. Tegen die tijd is Wireless weer een stuk goedkoper, en normale ethernet modem/routers helemaal.
Link naar reactie
Vele dank voor jullie snelle antwoorden. Ik wacht wel eventjes met het kopen van een Router of ethernet modem tot de 2e pc er is. Wel had ik een vraag over de ingebouwde firewall. Is die een beetje simpel in gebruik d.w.z. is die makkelijk aan te passen ? Er schijnen gevallen bekend te zijn waarbij deze firewalls kunnen zorgen voor problemen bij p2p-programma's en multiplayer games (geen server kunnen draaien).
Link naar reactie
[quote:14a7453378="humpf007"]Wel had ik een vraag over de ingebouwde firewall. Is die een beetje simpel in gebruik d.w.z. is die makkelijk aan te passen ? Er schijnen gevallen bekend te zijn waarbij deze firewalls kunnen zorgen voor problemen bij p2p-programma's en multiplayer games (geen server kunnen draaien).[/quote:14a7453378]Voor zover ik weet is de firewall in een router of ethernet modem meestal alleen de NAT functie. Door mbv. port forwarding poorten open te zetten kan je gewoon servers draaien. Nadeel is wel dat je moet weten welke poort open moet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...