Ga naar inhoud

maxtor harde schijf-"werkt binnenkort niet meer"


Aanbevolen berichten

pent 4 celeron 1.7 os= winxp nog zonder sp2 hd maxtor 5T060h6 serie nrT6HDMVVC firmware: TAH71DP0 in logbook de melding dat de schijf binnenkort niet meer zal werken/ ==het stuurprogramma heeft vastgesteld dat apparaat /device/harddisk0/DRO binnenkort niet meer werkt etc.== met maxtor diagnostisch progje de schijf gescanned en Maxtor feliciteerd me met het feit dat de schijf geen fouten bevat. wat moet ik nu met die melding van win xp? syteem is wel wat onstabiel, maar zal binnenkort een schone herinstallatie doen, verder merk ik niets aan de schijf. dank en groeten
Link naar reactie
[quote:388e96106e="nicolaas"]in logbook de melding dat de schijf binnenkort niet meer zal werken/ ==het stuurprogramma heeft vastgesteld dat apparaat /device/harddisk0/DRO binnenkort niet meer werkt etc.== met maxtor diagnostisch progje de schijf gescanned en Maxtor feliciteerd me met het feit dat de schijf geen fouten bevat.[/quote:388e96106e]Tja, mijn eigen ervaring is dat Windows het vrijwel altijd bij het rechte eind heeft. Nu weet ik niet hoe WIndows er achter komt. In het algemeen is veel schijfactiviteit wanneer er weinig gedaan wordt, een slecht teken. Evenzo is het plotseling traag worden van de harde schijf een slecht teken. SMART meldingen heb ik zelf nog nooit op tijd zien verschijnen. Wanneer Windows plotseling raar doet (bestanden weg of door elkaar gehusseld), dan kan een virus dat veroorzaken. Maar het kan ook een indicatie zijn dat de harde schijf aan het kapot gaan is. Heb je iets van dit alles bij je eigen computer gezien? Opnieuw installeren is een tijdelijke oplossing. Naar een paar maanden ben je weer aan de beurt. Echter met opnieuw formatteren wordt de harde schijf wel gecontroleerd. Op een gegeven moment omt die wel met slechte sectoren aanzetten, en dan wet je het zeker. Dat is ook het moment dat SMART eindelijk begint te zeuren, nou ja ietsjes later dan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...