Ga naar inhoud

(de zoveelste) Digitale camera kopen


Aanbevolen berichten

Goed, titel is duidelijk, mn moeder wil een digitale camera. We willen een camera die meer dan 3x optisch kan zoomen, dus dan zite je al snel op 10x. Verder een megapixel of 4. Meer mag ook. Filmpjes schieten moet er ook mee mogelijk zijn. Ook moet de camera veel opties hebben met betrekking op diafragma en sluitertijd enz. Dus net als een SLR, niet alleen een auto. Een aansluiting voor losse flitser is ook erg welkom, maar niet noodzakelijk. Prijs? Rond de 350-400 euro. Excl. extra geheugenkaart. Ik zit zelf erg te kijken naar een Fuji Finepix S5500. Dit lijkt me een fijne camera. Verder raadde die kerel bij de dixons (:-?) ons aan om dan niet voor die te gaan, maar voor een olympus 765 of een Canon S1. Vooral die Olympus vind ik klote in de hand liggen, en die canon ben ik ook niet echt gek van. Maargoed, wie ben ik? Welke raden jullie mij aan? Of zijn er alternatieven?
Link naar reactie
Ik heb vorig jaar een Minolta Z1 gekocht, ben er zeer tevreden over 3.1 megapixels. Intussen zijn er al weer opvolgers voor deze camera. Is een aanrader. Ik zat toen ook te twijfelen tussen de Finepix 5000 en de z1. Heb voor de Z1 gekozen. De reden; in de Z1 gaan gewone oplaadbare NI-MH batterijen. De Finepix is gebonden aan een duur accupak. :wink:
Link naar reactie
die fuji 5500s is een pracht van een camera. ik heb zitten twijfelen tussen die camera en de panasonic dmc-fz 15b. het is voor mij de panasonic geworden. maar die fiji kwam bij mij op de tweede plaats. de minolta zxxx heeft probleemen met de usb bus . en ik vind het geen mooie camera. het nadeel van de fuji is dat je vier goede accus er bij moet kopen en een snelle oplader . en de geheugen kaartjes zijn een stuk duurder. maar wel tien keer zoom maar zonder optische beeld stabilisator . kijk eens bij www.kieskeurig.nl http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/969279
Link naar reactie
[quote:ee29eb5243="Rob The Great"]Ik heb vorig jaar een Minolta Z1 gekocht, ben er zeer tevreden over 3.1 megapixels. Intussen zijn er al weer opvolgers voor deze camera. Is een aanrader. Ik zat toen ook te twijfelen tussen de Finepix 5000 en de z1. Heb voor de Z1 gekozen. De reden; in de Z1 gaan gewone oplaadbare NI-MH batterijen. De Finepix is gebonden aan een duur accupak. :wink:[/quote:ee29eb5243] even een ding recht zetten de fuji 5000s is vervangen door de 5500s en allebij de cameras gebruiken AA (4) batteries (NiMH recommended) geen accupak :wink:
Link naar reactie
De s5500 gebruikt idd 4 penlites. (AA) Ik ben zelf ook niet zo'n fan van de minolta's, ik vind ze niet mooi en ze liggen niet lekker in mn hand. XD kaatjes zijn idd wat duurder jah, maar dat neem ik voor lief als ik deze camera koop. [quote:45d9d61418="plextor"]ik heb zitten twijfelen tussen die camera en de panasonic dmc-fz 15b. het is voor mij de panasonic geworden.[/quote:45d9d61418]Waarom is het niet de Fuji geworden?
Link naar reactie
je zou eens moeten kijken nar de konica-minolta g500 of g600. een heerlijke kleine solide camera (geen licht plastic gevalletje met 5 mpixel, een heldere menustructuur en draait op goedkopere sd kaartjes. zowel te gebruiken als snelle compactcamera als hand-in-te-stellen voor ingewikkelder werk. die g600 staat bij kamera-express.nl al voor 299, en da´s een meer dan prima prijs.
Link naar reactie
[quote:0be4481554="plextor"][quote:0be4481554="Rob The Great"]Ik heb vorig jaar een Minolta Z1 gekocht, ben er zeer tevreden over 3.1 megapixels. Intussen zijn er al weer opvolgers voor deze camera. Is een aanrader. Ik zat toen ook te twijfelen tussen de Finepix 5000 en de z1. Heb voor de Z1 gekozen. De reden; in de Z1 gaan gewone oplaadbare NI-MH batterijen. De Finepix is gebonden aan een duur accupak. :wink:[/quote:0be4481554] even een ding recht zetten de fuji 5000s is vervangen door de 5500s en allebij de cameras gebruiken AA (4) batteries (NiMH recommended) geen accupak :wink:[/quote:0be4481554] Ja ok, ieder heeft zijn eigen smaak. Maar toen ik hem vorig jaar kocht was er alleen nog sprake van de 5000s. :wink: Maaar zoals deze tijd is dat allemaal weer "verouderd".
Link naar reactie
ja dat weetje tegenwoordig . als je wat koopt bij de pcboer dan licht de opvolger van je aanschaf al weer in de schappen. ander kleurtje mooi verhaal er om heen kassa . en waar om ik voor de panasonic camera heb gekozen om dat ik dat de beste camera vindt met een heel mooie 12x zoom lens van leica . met over het geheele zoom bereik F2.8 . en een iso waarde van 64 tot 400 en om dat er SD geheugen kaartjes in passen . die zijn lekker goedkoop . pas een kaartje van 256 mb gekocht bij mycom voor 25,00 euro.
Link naar reactie
[quote:302c226e2e="tomvdlee"]Mischien de Canon A95. Ligt lekker in de hand, er kunnen penlites in, veel instel mogelijkheden, heeft een handig draaischermpje, heeft 5 megapixels.[/quote:302c226e2e]Maar die heeft maar 3x optische zoom, dat is de reden dat die voor me afvalt. [quote:302c226e2e="plextor"]en waar om ik voor de panasonic camera heb gekozen om dat ik dat de beste camera vindt met een heel mooie 12x zoom lens van leica . met over het geheele zoom bereik F2.8 . en een iso waarde van 64 tot 400 en om dat er SD geheugen kaartjes in passen . die zijn lekker goedkoop .[/quote:302c226e2e]Hmm, klinkt heel goed. Ik ben al wat dingen erover aan het opzoeken. Heb je een link erna? Want op de panasonic site vind ik alleen een F20 en een FZ3. Ik zal ook nog ff naar die minolta gevallen kijken, maar als die net zo zijn als de modellen die ik gezien heb, vind ik het niks. 8)
Link naar reactie
[quote:cc2395c8df="Comp-Freak"][quote:cc2395c8df="tomvdlee"]Mischien de Canon A95. Ligt lekker in de hand, er kunnen penlites in, veel instel mogelijkheden, heeft een handig draaischermpje, heeft 5 megapixels.[/quote:cc2395c8df]Maar die heeft maar 3x optische zoom, dat is de reden dat die voor me afvalt. [quote:cc2395c8df="plextor"]en waar om ik voor de panasonic camera heb gekozen om dat ik dat de beste camera vindt met een heel mooie 12x zoom lens van leica . met over het geheele zoom bereik F2.8 . en een iso waarde van 64 tot 400 en om dat er SD geheugen kaartjes in passen . die zijn lekker goedkoop .[/quote:cc2395c8df]Hmm, klinkt heel goed. Ik ben al wat dingen erover aan het opzoeken. Heb je een link erna? Want op de panasonic site vind ik alleen een F20 en een FZ3. Ik zal ook nog ff naar die minolta gevallen kijken, maar als die net zo zijn als de modellen die ik gezien heb, vind ik het niks. 8)[/quote:cc2395c8df] http://www.dpreview.com http://www.steves-digicams.com/default.htm http://www.letsgodigital.nl/nl/camera/products.html
Link naar reactie
[quote:dadfc466c5="Comp-Freak"]Hmmm, die panasonic moet ik maar eens uit gaan proberen, dat lijkt me wel een leuke camera. Hij moet alleen niet te duur worden. Dan de Konica-minolta; ik vind ze niet uitgebreid genoeg qua instellingen zoals diafragma. Ook is het zoombereik niet zo groot, ik gok 3x?[/quote:dadfc466c5] kijk ook eens naar deze camera Kyocera Finecam M410R. is ook een mooi ding
Link naar reactie
[quote:e55a356f13="Ruudfeen"]http://www.dpreview.com/news/0407/04072805fujifinepixs5500z.asp[/quote:e55a356f13] Hij verschilt niet echt veel van z'n voorganger de S5000: http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=fuji_finepixs5500z%2Cfuji_finepixs5000&show=all Van de S5000 is overigens wel een review beschikbaar: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5000/page15.asp
Link naar reactie
[quote:2d271ebc70="plextor"]kijk ook eens naar deze camera Kyocera Finecam M410R. is ook een mooi ding[/quote:2d271ebc70]Zal ik doen :wink: @ Obi: [url=http://www.dpreview.com/reviews/read_opinion_text.asp?prodkey=fuji_finepixs5500z&opinion=23947]Hier[/url] staan ook gebruiks ervaringen van de s5500, ze zijn er behoorlijk positief over.
Link naar reactie
ja ik blijf het zeggen . ieder zijn smaak . ik koos voor de panasonic maar de fuji is ook een hele mooie camera. die moet ook erg mooie heldere foto's kunnen maken. even oftopic> ik heb dinsdag mijn camera binnen gekregen . maar er zat maar een SDkaartje van 8mb bij . dus ik een mailtje gestuurd met de opmerking . dat op hun side staat dat de camera wordt geleverd met een 16 mb kaartje is ook niks bizonder maar goed. van lag er bij de post vanmorgen een brief van progress met een 64 mb kaartje er in gratis . dat is pas service he.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...