Ga naar inhoud

24x cd-brander gaat niet sneller dan 8x


Aanbevolen berichten

In mijn laptop heb ik een Matshita UDJA750 dvd/cd-rw combodrive. Deze is gespecificeerd op 24x cd branden. Nero geeft deze optie ook weer als ik nero opstart met een lege cd-drive. als ik dan een cd inleg en sluit, verdwijnen alle snelheden boven 8x. Dit probleem doet zich voor met zowel Platinum als Philips cd-r's. Is hier wat aan te doen of is de cdbrander gewoon heel kritisch ( moet ik dus duurdere cd-r's hebben?) Overigens doen beide cd-r types het wel gewoon op volle snelheid in de dvd-brander in mijn desktop ( NEC 2510..)
Link naar reactie
Die schijven van Platinum en Philips zijn geschikt voor 52x. (staat er tenminste op). Nero weet ik niet echt zo heel zeker. hij zegt Nero Expres, verder niets Ik heb zonet trouwens ook andere (duurdere) schijven van Imation en TDK geprobeerd, maar daar heeft hij geen problemen met 24x. Maar de site van matshita levert niets op. Moederbedrijf Panasonic ook niet direct, maar ik heb de helpdesk inmiddels aangemaild, dus dat wacht ik eerst af. Op hun site zeggen ze dat dit soort dingen via de fabrikant geregeld worden ( helaas is de fabrikant van mijn laptop in januari failliet gegaan ( was MicroPoint uit amersfoort)).
Link naar reactie
Ik had niet goed gekeken: ik heb Nero 5.5 (.10.34) En ik denk dat inderdaad de makkelijkste oplossing andere cd-r's gebruiken is. maar mijn huidige cd-s ( Platinum cakebox van 50 stuks (@ 12.60 euro)) zijn wel lekker goedkoop. maar ik zal internet eens even afstruinen voor goedkope cd's. Iemand nog goede tips voor goedkope site's? www.reichelt.de is op zich goedkoop( daar komen mijn huidige ook vandaan..)
Link naar reactie
[quote:b3031a4c00="harmtido"]Ik had niet goed gekeken: ik heb Nero 5.5 (.10.34) En ik denk dat inderdaad de makkelijkste oplossing andere cd-r's gebruiken is. maar mijn huidige cd-s ( Platinum cakebox van 50 stuks (@ 12.60 euro)) zijn wel lekker goedkoop. maar ik zal internet eens even afstruinen voor goedkope cd's. Iemand nog goede tips voor goedkope site's? www.reichelt.de is op zich goedkoop( daar komen mijn huidige ook vandaan..)[/quote:b3031a4c00] ga naar http://www.ahead.de/en/nero-up_vor.php http://www.ahead.de/en/sp_file_previous.php dawnload nero 5.5.10.56 dat is dacht ik de laatste 5.5 van nero. zet die eens over de andere heen. er is ook nog een nederlandse taal module voor . het kan best zijn dat je brander niet goed wordt ondersteund door de nero die je gebruikt.
Link naar reactie
[quote:61c42f5e5d="humpf007"]Dan lijkt me het beste dat je de nieuwste firmware van je brander erop gooit, dat is volgens mij ook het goedkoopst (als het goed gaat). De nieuwe firmware zorgt ervoor dat jouw toch al wat oudere 24x brander met de laatste schijfjes overweg kan op volle snelheid.[/quote:61c42f5e5d] Ik zou mijn brander niet per se ouderwets noemen. zoals ik in de eerste zin al zei is het een laptop-brander (slimline) die gaan niet zo hard. :) de drive is ongeveer een jaar oud ( en wordt nog steeds gemaakt. wat opzich weer hoop geeft voor firmware-updates) Over die firmware, dat had ik uit mijn omgeving al gehoord. probleem ligt echter bij panasonic. die wil heel graag dit soort dingen niet doen, en stuurt daarom door naar de fabrikant van de laptop. Helaas is die in mijn geval failliet ( MicroPoint uit amersfoort). Dus ik ben inmiddels doorgestuurd naar www.panasonic-industrial.com en ik wacht daar dus even antwoord van af. Wat een duidelijke (*NOT*) website heeft panasonid-industrial trouwens. en ik dacht dat de site van de universiteit twente erg was! Als Panasonic me echt niet wil helpen, heb ik nog 1 laatste hoop. Paradigit heeft namelijk het model laptop overgenomen ( inclusief vreemde resolutiemaat 1400*1050 ) dus wellicht dat zij me dan nog kunnen helpen. Maar aan de andere kant heb ik in feite niets met Paradigit te maken, dus dat is meer voor het allerlaatst.
Link naar reactie
inmiddels ook alweer antwoord gekregen van Panasonic-Industrial: [quote:8bb317d0a4="Panasonic-Industrial"]Unfortunately these unit are intergrated into laptops therefore firmware is often specific to the make and model and is developed with the manufacturer. They would have been the ones to hold this data and support the drive. [/quote:8bb317d0a4] Dus ik ga denk ik maar mijn leverancier achter de kont zitten, en anders Paradigit lief aankijken :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...