Ga naar inhoud

Upgrade videokaart of DDR-geheugen


Aanbevolen berichten

Hoi, Dit is mijn eerste post hier op het forum dus als ik ergens de mist in ga............. Ik heb het afgelopen jaar met mijn pc-config. best uit de voeten gekunt. Maar de nieuwste spellen vragen te veel van mijn pc. Farcry was redelijk te doen maar als het echt spannend wordt begon het beeld te haperen. Doom krijg ik helemaal niet speelbaar.(laagste resolutie, alles uit). Mijn vraag is nu het volgende. Ik heb een beperkt budget om op de komende HCC dagen uit te geven. Ik moet een keuze maken tussen [i:54679ec20a]of [/i:54679ec20a]een upgrade van mijn videokaart [i:54679ec20a]of[/i:54679ec20a] DDR-geheugen. Wat kan ik het beste kiezen om voorlopig even vooruit te kunnen, zodat ik nieuwe games relatief lekker kan spelen (hoeft niet best of the best)? My huidige config is: AMD Athlon 2000+ XP Asus A7A266 socket A motherboard 512 MB SDRAM (moederbord ondersteunt zowel SDRAM alswel DDR) Hercules 3D Prophet Radeon 8500 LE (64 MB) Win XP PRo SP2
Link naar reactie
Sowieso eerst DDR. Maar je moet je afvragen of dat wel zo'n zin heeft op zo'n oud moederbord: Ook al koop je PC3200 (400MHz) geheugen, op dat moederbord draait het maar op PC2100 (266MHz). Misschien een idee om tweedehands zo'n module te gaan zoeken. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=128057 Videokaart is ook niet echt je-van-het. In zo'n systeem zou je kunnen denken aan een ATI Radeon 9600 Pro (128MB). http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_24_195&products_id=1731 Hoe beperkt is je budget eigenlijk?
Link naar reactie
ik zou eerst naar de 3d kaart gekeken; mij pc : 1333 Mhz atlhon @ 1500 512 SDram <-- 9600 XT doom werkt redelijk goed 800x600 vrij veel opties aan. (is dus nog best mooi) ik ben het dus niet helemaal met obi wan eens :wink: je zegt ook sdram te hebben, op dit moment idd nouwelijks verkrijgbaar (als je het al kan krijgen betaal je er astronomische bedragen voor)
Link naar reactie
[quote:482897ec61="RobertoAL"] ik ben het dus niet helemaal met obi wan eens :wink: [/quote:482897ec61] Als je tevreden bent met 800x600, dan kan je dat SDRAM wel laten zitten ... :wink: [quote:482897ec61="RobertoAL"] je zegt ook sdram te hebben, op dit moment idd nouwelijks verkrijgbaar (als je het al kan krijgen betaal je er astronomische bedragen voor)[/quote:482897ec61] Op de tweedehands markt is het volop verkrijgbaar, maar 1024MB SDRAM is echt niet sneller dan 512MB DDR.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...