Ga naar inhoud

Laptop keuze


Aanbevolen berichten

Goedenavond, Ik gok dat dit draadje hier hoort maar zo niet, sorry 8) Ik wil eigenlijk een laptop kopen maar zit enorm te twijfelen tussen deze twee opties: http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2957 met pixelgarantie voor 1604 euri en http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2808&configuration[13]=106&configuration[9]=102&configuration[3]=212&configuration[6]=173&configuration[14]=99&configuration[11]=94&configuration[12]=126&configuration[8]=34&configuration[10]=92&configuration[4]=183&configuration[7]=37 met wifi optie en pixelgarantie voor 1629 Het enige nadeel aan de eerste is de 64 mb geheugen op zijn videokaart en het enige nadeel aan de laatste is dat er geen mobile technologie aan boord is op de processor. Nou vroeg ik me af of die mobile technologie zo belangrijk is. Voor de zuinige omgang met energie hoef ik het niet te doen want ik zit altijd vlakbij een stopcontact (op school of thuis) maar ik wil niet graag een lawaaierige laptop. Scheelt het veel (qua geluid) of je een processor met of zonder mobile technologie neemt?
Link naar reactie
waar jij bij de eerste het nadeel noemt zie ik eerder voordeel: de eerste maakt niet gebruik van het werkgeheugen voor de videkaart de 2de wel: de 2de (de diabloo) gebruik dus het werkgeheugen voor de videkaart. (als k het goed gelezen heb :wink: ) dan heb je er ook nog bij dat de asus sneller is en wlan heeft. nog een voordeel is (heel persoonlijk natuurlijk) dat ik de asus mooier is.
Link naar reactie
[quote:02c235ef4c="franko"] [quote:02c235ef4c="De laptopper"] 128MB DDR Dedicated VRAM [/quote:02c235ef4c] betekent toch juist dat die 128 mb op de videokaart zit? [/quote:02c235ef4c] Ja, beide laptops hebben hun eigen videogeheugen, het is dus niet shared. Wat betreft de hoeveelheid: die 128MB lijkt me alleen interessant als je applicaties draait die zoveel videogeheugen gebruiken, moderne games bijvoorbeeld. Anders is 64MB zat.
Link naar reactie
Tja, ik heb nu net een Acer 4001LMI met breedbeeld dus gekocht. Ik heb er een centrino 1700 met 2mbl2 cache, een 9700 met 64 mb ed. Voor games is ie uitstekend, heb er al een paar keer mee gelant... En games als doom 3 en NFSU 1/2 speelt ie ook zonder problemen. Zonder stroom houd ie t ook erg lang vol, er zit goed geluid in, mooi beeld en weinig geluid aan t systeem zelf. Ik kan in ieder geval zeggen er erg blij mee te zijn (oh ja, ik heb er een 80 mb 5400 rpm schijf in zitten :wink: ).
Link naar reactie
[quote:3eaefd1613="franko"] Het is meer het idee dat ik als ik nu een laptop koop ik tenminste de komende drie jaar nog normale applicaties wil kunnen draaien en ook zo nu en dan gamen... de vraag is alleen inderdaad of de games die ik speel die eisen hebben :) [/quote:3eaefd1613] Als gamen idd. belangrijk is zou ik zeker gaan voor de laptop met de heftigste videokaart, want upgraden van de videochip in een laptop is ofwel zeer kostbaar, ofwel onmogelijk. De zwaardere games van nu vergen sowieso al meer dan 64MB dedicated videogeheugen, laat staan over 2 jaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...