Ga naar inhoud

ide kabel begin en einde


Aanbevolen berichten

heey ik zit met een probleempje ik heb 2 ide aansluitingen op mijn moederbord op de ene zit een hardeschijf (master) en op de andere een cdrom speler(master) nu wil ik er een hardeschijf bij zetten die staat ingesteld als slave. maar kan ik die nou het best bij de andere harde schijf of juist bij de cd-rom speler aansluiten en maakt het ook nog verschil of je hem op het begin van de kabel aansluit of juist op het eind. wie kan me helpen aslvast bedankt , :D
Link naar reactie
[quote:b07cf42982="joekoe"]maar kbedoel zo'n kabel heeft 3 aansluitingen 1tje gaat op het moederbord en dan heb je er bijv 1 voor hardeschijf en die ander gaat bij in je cd-rom maakt het nog uit of je je hardeschijf op de eerste connector of op het einde zet of juist weer andersom klinkt lekker ingewikkeld :P[/quote:b07cf42982] Wat je er op aan sluit, heeft helemaal geen belang, wel hoe. Op het uiteinde van de IDE kabel komt steeds de "master" op de middenste de slave.
Link naar reactie
[quote:1b8fe7d55d="Eddy X"] Wat je er op aan sluit, heeft helemaal geen belang, wel hoe. Op het uiteinde van de IDE kabel komt steeds de "master" op de middenste de slave.[/quote:1b8fe7d55d] is dit echt zo? als ik naar een IDE kabel kijk, zie ik alle kabeltjes gewoon rechtdoor lopen, dus alle pennen met gelijke nummers van de connectoren zijn 1:1:1 met elkaar verbonden. Dan zou het niet uit moeten maken wat waar opzit. de praktijk bevestigd dit, ik heb in meerdere pc's de HDD (master) in het midden, en op het eind de CDrom (slave) en het werkt perfect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...