Ga naar inhoud

Tips gevraagd betreft aanschaf: Navigatiesysteem


Aanbevolen berichten

Hallo, Binnenkort wil ik een navigatieset 'kopen voor in m'n auto, nu zijn er legio van die dingen te koop met verschillende besturingen tomtom / perfect passenger / route66 ea. Je hebt ook die Tomtom Go. zo'n klein TVtje en je hebt de Navman ook wel een mooi ding, maar zo'n PDA lijkt me ook wel wat, kun je net weer iets meer mee doen. Maar zelf zou ik het echt niet weten welke ik nu het beste kan nemen, misschien dat jullie me kunnen adviseren. mijn budget is 500 á 600 €uro. Alvast bedankt. mvg JC
Link naar reactie
Ik heb zelf de HP Ipaq 2210 met TomTom3 als set gekocht. Ik heb gekozen voor de bluetooth uitvoering. Dit kost ongeveer €100 meer, of je er dit voor over hebt moet je natuurlijk zelf beslissen. Wat het 'stroomvreten' van de GPS ontvanger betreft kan ik je zeggen dat de mijne zeker 5 uur meegaat. Dat haalt de PDA met ingeschakelde TomTom niet, en ook als de GPS muis ingebouwd is heeft die natuurlijk voeding nodig. Dus snoepen ze beide van de PDA accu. Het voordeel van een complete set kopen is dat je alles gelijk compleet hebt, alles past bij elkaar. Zo heeft de autohouder van TomTom bv. een aansluiting via een rj11 ingang waar je onderweg (indien nodig) de ontvanger mee op kunt laden dmv. het bijgeleverde kabeltje. Koop je daarentegen een willekeurige autohouder dan ontbreekt vaak deze mogelijkheid en moet je een splitter kopen voor je sigaretten aansteker. Al met al wordt het dan een beetje rommelig qua aansluitingen. De door mij genoemde set is momenteel denk ik voor rond de €600 te koop. De set bevalt mij uitstekend, ook het navigatie gedeelte. De recenties zijn over het algemeen ook goed tot zeer goed. Succes met je aankoop.
Link naar reactie
Hallo, Heb nog een vraag betreft de opbouw van bv de HP Ipaq 2210 met TomTom3 met Bleutooth. [b:14a6612c85]Je hebt de PDA een GPS ontvanger & een Muis?[/b:14a6612c85] De PDA komt in een houder aan het raam, maar waar moet de rest dan komen? en hoe zit het met de voedingen? kan toch niet alles tegelijk van 12v voorzien, mvg JC
Link naar reactie
In mijn bluetooth muis zit een accu. Hij kan dus een tijdje zonder voeding. Je hebt er geen echte muis bij. De GPS ontvanger wordt muis genoemd, omdat hij qua afmetingen daar wel wat van weg heeft. Hij heeft de afmetingen van een "laptop-muis" en is dus gemakkelijk achter de voorruit te leggen. Aan de onderkant zit een rubberstrip, wat voorkomt dat hij weg glijdt. Dat houdt dan ook in dat alleen je PDA voeding nodig heeft. Is ook wel handig want als hij op de accu draait, gaat hij vrij snel in standbye en da's niet echt handig als je een routeplanner hebt draaien.
Link naar reactie
Is inderdaad een beetje verwarrend, maar zoals Peter zegt: de één heeft het over een muis en de ander over een GPS ontvanger. Is dus het zelfde apparaat. De complete TomTom set zoals ik die beschreef heeft een magnetisch metalen plaatje die je met dubbelzijdige tape op je dashbord (of als je een auto hebt met een speciale voorruit, bv Peugeot 307 SW) tegen de achterkant van je binnenspiegel kunt plakken. Daar is nl. een 'ontvang opening' in je voorruit aangebracht. Je klikt je ontvanger op dat plaatje en klaar is Kees. Zoals ik al zei kun je ongeveer vijf uur gebruik maken van een volledig opgeladen muis/ontvanger. Een thuislader wordt overigens meegeleverd. De PDA sluit je gelijk op je sigaretten aansteker aan want zoals Peter al zei valt de verlichting van het scherm na 1 of 2 minuten weg. (kun je zelf instellen) Met zo'n complete set heb je alles compleet, je hoeft er dus niets meer bij te kopen. Kwestie van software installeren en rijden met die hap. En als je een partner hebt die net zo goed kan kaartlezen als de mijne kan ik je verzekeren dat het tijdens de rit "een heel stuk rustiger" is in de auto.
Link naar reactie
Hey, Heb de HP-2210 + Winterbox aangeschaft, was in de aanbieding voor € 599,-- alles d'r op en aan + West-Europa kom zo af & toe ook nog wel eens in het buitenland leek me wel een prima setje zo, Alles werkt perfect, die I-PAQ is echt TOP en TOMTOM 3 werkt perfect, Heb het hele setje in de auto gebouwd ( heb de versie met draad ) die draad heb ik netjes weggewerkt zie je (bijna) niks meer van, Zou alleen nog een andere oplossing willen voor die aansluiting op de sigaterenaansteker, zou die kabel ook graag ergens wegwerken, maar zou zo 1,2,3, niet weten hoe & waar......... mvg JC
Link naar reactie
Echt mooi si het niet, maar je zou achter je dshboard een extra sigaretten aansluiting kunnen maken en daar je 12V vandaan halen. Je zit met het omzetten van die 12V naar de 5Volt die je Ipag gebruikt. Dat zit in die voedingstekker, dus daar kan je bijna niet omheen. Je zou bij een bedrijf als Conrad Electronics, of een goed gesorteerde electronicazaak ook eens kunnen kijken naar een converter, maar pas donders goed op dat het allemaal wel stabiel is en afgeschermd voor pieken in je boordspanning, anders kun je communiceren via rooksignalen (eenmalig wel te verstaan) :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...