Ga naar inhoud

pc start niet meer op


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen, maar toch: Plotseling midden in een programma, maakt niet uit welk, stopt de pc ermee en gaat uit. Als ik weer wil opstarte kom de pc niet verder dan het logo van pentium4. Zelfs een zwart scherm met de bios opstartdata zie ik niet. Ik was ten einde raad en dacht: pc kapot, kan ik weggooien. MAAR: Nadat ik achterop de pc de hoofdschakelaar had uitgezet en weer aan, deed de pc het weer. Wat ik nu wil weten is: weet iemand wat de oorzaak van een dergelijk iets is: waarom valt de pc uit, wil hij niet meer opstarten en wil hij WEL opstarten als ik de hoofdschakelaar op uit/aan heb gezet??????
Link naar reactie
[quote:5cb97fc2b3="rodiep"]Plotseling midden in een programma, maakt niet uit welk, stopt de pc ermee en gaat uit. ... MAAR: Nadat ik achterop de pc de hoofdschakelaar had uitgezet en weer aan, deed de pc het weer.[/quote:5cb97fc2b3]Hmm, iets voor bij het grofvuil lijkt me :P. Meestal is er sprake van overbelasting in de netvoeding of een warmteprobleem in de computer. [quote:5cb97fc2b3="rodiep"] ... wil hij WEL opstarten als ik de hoofdschakelaar op uit/aan heb gezet??????[/quote:5cb97fc2b3]Moet dit echt? Nu is het wel zo dat ik in dit soort situaties dat altijd doe om er zeker van te zijn dat de computer volledig stroomloos wordt en dus ook echt uit is.
Link naar reactie
Ik denk dat het een overbelasting is geweest want als zoiets gebeurd dan staan er diverse programma's open. Ook is het eens voorgekomen dat hij abrupt stopt, dan syart ik direct daarna, wat niet lukt. Als ik dan bijvb 10 minuten later weer opstart, gaat het wel goed. Kan natuurlijk ook de warmte van de processor zijn?????????????
Link naar reactie
Kun je wat meer vertellen over je computer? ZOals deed dit probleem zich altijd al voor? Is het een nieuwe computer? Hoe zwaar is de netvoeding? Wat voor hardware zit er in de computer? Het is vermoedelijk een warmte probleem wanneer de computer bijvoorbeeld steeds na 10 minuten rustige activiteit uitvalt of nadat de computer bijzonder druk gaat worden. Vaak kan de computer na de uitval wel weer opgestart worden. Er is vermoedelijk sprake van overbelasting wanneer de computer alleen maar uitvalt als deze druk is en vervolgens na een vrij lange tijd 10-20 minuten, weer kan worden opgestart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...