Ga naar inhoud

draadloos netwerkje met chello


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb voor een familielid geprobeerd een draadloos netwerkje aan te leggen tussen zijn chello kabel breedband en zijn laptop. Ik had dat ook al bij me zelf gedaan maar dan met Casema en dat ging moeiteloos. Bij de aansluiting met Chello is er het probleem dat de mac code van de netwerkkaart van de laptop ook toe gewezen moet worden aan de router. Ik weet hoe ik aan de MAC code kan komen maar ben niet helemaal zeker wanneer ik dat moet doen, Ik denk zelf dat het zo moet: 1. zodra ik het mac address heb vastgesteld zet ik de laptop uit . 2. ik zet de router(draadloos) aan en start de laptop. 3. ik configureer nu de router en clone het mac adres naar de router. 4. ik zet de laptop weer af. 5. ik sluit router aan op door chello geleverde modem en start de laptop op en start de draadloze verbinding op tussen router wireless cardbus. 6. ik krijg verbinding met internet. Als ik hier iets fout doe graag een reactie. Bvd hartelijk dank
Link naar reactie
hoezo mac klonen ? de modem heeft een mac adres die geregistreerd staat bij Chello, anders zou je na bijvoorbeeld een andere computer niet meer op internet kunnen! het is volgens mij gewoon een kwestie van de router configureren, bijv bij @home moet je er een COxxxxxx-x invoeren, wat anders de computernaam van de PC is voor de toegang. En eventueel WEP beveiliging en de firewall en virtual servers goed instellen.
Link naar reactie
Helaas geldt dat niet voor chello. Bij het eerste internet contact via chello (dus met utp kabels) wordt het mac adress van de netwerkkaart van de PC of laptop door chello geregistreerd. Daarna kan uitsluitend met dit mac address toegang tot het internet verkregen worden via chello. Om dit te om zeilen kan men dus het mac adress van de router "spoofen" door het te clonen. Dit staat uitdrukkelijk in de installatie handleiding van het draadloze systeempje in relatie tot chello. Op diverse forums wordt dit ook bevestigd en de chello help desk vertelt dit ( off the record) ook Eea wordt door chello zo gedaan omdat het gebruikte abonnement voor slechts 1 pc/laptop mag worden gebruikt. Men vergeet echter dat je ook met alleen een laptop draadloos wil zijn, 15 meter UTP kabel in de woonkamer is niet zo prettig. Al met al erg klant onvriendelijk, als je een nieuwe netwerk kaart gebruikt of een nieuwe pc moet je inderdaad via de service desk dit macaddress laten wijzigen. Al met al nog geen antwoord op mijn vraag help aub
Link naar reactie
Even voor mensen die hetzelfde probleem tegen komen, het stappenplan zoals hierboven beschreven was succesvol alleen moest aan het eind het modem en de router spanningsloos wordengemaakt, na 1 minuut modem aanzetten, wachten tot alle daarvoor in aanmerking komende lampjes branden dan de router aan zetten en voila. misschien heeft iemand hier nog iets aan Iedereen bedankt voor de reacties groet dries
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...