Ga naar inhoud

Hoe groot mag HD zijn voor Pentium III?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Pentium III 866MHz en heb een harde schijf gekocht van 160GB. Deze heb ik volgens mij correct aangesloten. Bij het detecteren bij opstarten duurt het heel lang voordat de PC deze herkend en daarna is alles erg traag. In de BIOS ziet hij de schijf als een 136GB. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ondersteund een Pentium III geen 160GB schijven? Vast bedankt. Peter
Link naar reactie
[quote:2cc5d73d8c="taco78"]Kijk is op de site van de moederbord fabrikant voor een bios update, Welke Windows versie gebruik jij? [/quote:2cc5d73d8c] Als het maar geen award bios is, want daar heb ik wat minder goede ervaringen mee. En als je een mailtje stuurt naar de firma award dan krijg je geen antwoord terug, terwijl het wel om een product van hun gaat. ja,ja en dan maar beloven op hun site dat je binnen een x aantal uur antwoord van hun krijgt. :cry:
Link naar reactie
[quote:43c50f01b8="milka"][quote:43c50f01b8="taco78"]Kijk is op de site van de moederbord fabrikant voor een bios update, Welke Windows versie gebruik jij? [/quote:43c50f01b8] Als het maar geen award bios is, want daar heb ik wat minder goede ervaringen mee. En als je een mailtje stuurt naar de firma award dan krijg je geen antwoord terug, terwijl het wel om een product van hun gaat. ja,ja en dan maar beloven op hun site dat je binnen een x aantal uur antwoord van hun krijgt. :cry:[/quote:43c50f01b8]leg eens uit. waar om een award bios dan zo slecht is
Link naar reactie
In het boekje van het moederbord staat in ieder geval niet wat de maximale grootte mag zijn. Is er geen algemene regel dat Pentiums III een maximale grootte aan kan? Nu heb ik ook een losse IDE PCI kaart van Promise (Promise TX2 ATA100). In het boekje staat dat deze schijven tot 137GB ondersteund. :cry: De opvolger van deze kaart (TX2 133) kan volgens de website van Promise wel grotere schijven aan. Misschien is deze oude kaart te flashen met een nieuwe BIOS. vast bedankt voor antwoord.
Link naar reactie
[quote:90a9ccb489="red_bull"]Er zijn een aantal limieten, maar vaak zit er ook een instelling(jumper) voor op je harddisk voor compatibiliteits modus (dan vaak maar 36 gb tot je beschikking) of om hem over een normale ata 66 kabel te laten lopen ipv 100/133. is vaak een optie naast primary/ master en cable select[/quote:90a9ccb489]ik weet niet wat je hier mee bedoeld . de TS vraagt of er in een p111 een hdisk van xxxx gig kan. dus wat jij schrijft daar heb hij niks aan . ps een ata 66 > 133 dat heeft alleen te maken met de data snelheid
Link naar reactie
Ik heb even gekeken wat voor mobo ik heb. Ik heb een mobo van: EliteGroup type P6VAP-A (Zie ook: [url]http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/p6vap-a/[/url] Een vriend van mij heeft bijv. ook apparte een ATA100 IDE Controller Card. In het boekje daarvan staat ook het volgende: 'Onboard BIOS with LBA translation and Extended Int 13h, supporting IDE hard drives up to 128GB' Zou ik daaruit op kunnen maken dat oudere mobo's en IDE kaarten gewoon niet meer dan 120GB aan kunnen? (Ik schrijf deze vragen eigenlijk voor een vriend. Dus als ik het over 'ik' heb dan is het eigenlijk die vriend)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...