Ga naar inhoud

Muziek CD-R's vs.gewone CD-R


Aanbevolen berichten

Alles wat ik brand zet ik op een Platinum CD-R (50 cent/stuk). Werkt goed. Maar de cd-speler in de auto heeft er veel moeite mee. Soms worden alleen maar de laatste nummers afgespeeld, soms gewoon alles en soms in het geheel niet. Het gaat hier om een wat oudere Sony 6 cd wisselaar (vervanging geen optie). Gewone cd's speelt hij wel zonder moeite af. Is het een oplossing om muziek CD-R's te gebruiken? Ik heb het altijd wat vreemd gevonden met de gedachte 'en muziek cd-r is ook maar gewoon een cd-r'. Maar misschien is het de oplossing?
Link naar reactie
Optie is om bij het branden van audio de underrun protectie uit te schakelen en in DAO/96 te branden. Ik ga nu uit van NERO. Eventueel je brandsnelheid niet te hoog, maar ook niet superlaag. Ik prefereer 4X. Hanteer dezelfde methode en geef dit ook aan bij anderen die voor mij audio branden, dan kan mijn pre-historische Marantz er namelijk wel mee overweg. Succes.
Link naar reactie
DAO is disc at once, daarbij brandt de laser zonder onderbreking. Protection uit, het schijnt effect te hebben in positieve zin, m.b.t. audio branden. Ingeschakeld gaat het niet beter, het voorkomt alleen misbaksels door buffer underrun fouten. Nu stopt het branden als de buffer leeg raakt en gaat weer verder, als de buffer weer met informatie is gevuld. Zeker als je met hoge snelheid brandt is het mogelijk, dat je buffer voortijdig leeg is, terwijl nieuwe informatie/data nog niet is toegevoegd. En zonder data wordt het branden geannuleerd.
Link naar reactie
Wat je ook nog kunt doen is eens experimenteren met andere merken. Soms wil een bepaalde (met name wat oudere) CD-speler met een bepaald merk probleemloos werken en met een andere niet met dezelfde brandmethode. Ik kan me zo voorstellen dat je niet gelijk hele dozen van andere merken wil kopen, maar in je kennisen kring kun je wellicht wat ruilen om uit te proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...