Ga naar inhoud

Harddisk error/oververhit


Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met mn harde schijf ( D: ). Eerst kon ik een bepaalde map of de schijf niet meer berijken (kreeg de melding dat de data corrupt was), en nu kan ik helemaal niet meer op de schijf komen... Als ik via Deze Computer naar D: wil krijg ik de melding "The disk in drive D is not formatted. Do you want to format it now? Yes/No". Ik denk dat het aan de temperatuur ligt, ik zit namelijk op een lanparty en t is hier nogal warm... ik heb de schijf eruit gehaald en gekoeld, hij was idd heel erg heet. Ik heb hem er weer in terug gedaan maar ik krijg nog steeds dezelfde melding. Op de schijf (200gb Maxtor DiamondMax Plus 9 IDE133) staat voor zo'n 100gb aan films/muziek, en nog belangrijker: de websites die ik heb gemaakt/aan het maken ben voor klanten (ik ben webdesigner). Ik heb dus liever niet dat ik de data kwijtraak. Iemand een oplossing? Graag ASAP. System restore zou kunnen, ik weet alleen niet hoe ik dit moet doen. Ik werk met Windows XP Professional. Als het met een ander programma moet, zeg dat dan ook, ik kan het vast wel ergens leechen op t netwerk.
Link naar reactie
LAN party zei je.... Nou zet gewoon de kast open, leen een huis-tuin-en-keuke ventilator en richt die erop of een extra fan. Je kunt je schijf gemold hebben door die temperaturen... Anders moet je eens CHKDSK draaien. (C:\WINDOWS\System32\chkdsk.exe) Je moet of het progje op je D schijf krijgen of weten hoe je met parameters moet werken want ik weet ze niet :oops: (om hem op anders sattion als waar ie op staat te late scannen) Die geeft wel uitslag wat het is, kan die er ook niks mee dan heb je een probleem. Bij mij heeft het vaak oplossing geboden als PartitionMagic er weer een zooitje van gemaakt had...
Link naar reactie
Dat is precies wat ik gedaan heb, alleen het werkt niet... De MDR of hoe t ook heet is gemold.. hij herkent t niet meer als NTFS. Ik heb met o.a. R-Studio, EasyRecovery en Virtuallab Data Recovery geprobeert mn bestanden te redden, maar bij gebrek aan volledige programmas wil dat niet (R-Studio vind weinig, EasyRecovery gaat met 1 file per keer (terwijl het heel veel files zijn...) en Virtuallab heeft een maximale bestandsgrootte van 500kb...
Link naar reactie
[quote:2781c07bc0="Koradhil"]Dat is precies wat ik gedaan heb, alleen het werkt niet... De MDR of hoe t ook heet is gemold.. hij herkent t niet meer als NTFS. Ik heb met o.a. R-Studio, EasyRecovery en Virtuallab Data Recovery geprobeert mn bestanden te redden, maar bij gebrek aan volledige programmas wil dat niet (R-Studio vind weinig, EasyRecovery gaat met 1 file per keer (terwijl het heel veel files zijn...) en Virtuallab heeft een maximale bestandsgrootte van 500kb...[/quote:2781c07bc0][b:2781c07bc0]M[/b:2781c07bc0]aster[b:2781c07bc0]B[/b:2781c07bc0]oot[b:2781c07bc0]R[/b:2781c07bc0]ecord? Oei oei, weet niemand hier iets?
Link naar reactie
[quote:43964e7fef="gerben"]Ik ben bang dat je schijf is overleden. Test eens met powermax. Je kunt nog eens proberen met een datarecovery programma om wat bestanden terug te halen. Er zit ook een goede kant aan het verhaal: Je weet nu waarom je backups moet maken.[/quote:43964e7fef]Hij is nog niet dood, hij zegt namelijk dat hij al met data-recoovery programmas aan de gang is :roll:
Link naar reactie
Als ie dood is, dan so be it... ik ga een nieuwe pc kopen en ik wil daar toch sata schijven bij. Als ik geluk heb kan ik m trug brengen naar de winkel en krijg ik de sata versie terug 8) Ik ga met nog wat recovery tools proberen mn websites terug te halen, easyrecover had al mn .psd files teruggevonden, maar kon niet recoveren omdat t op dezelfde partitie zou staan, dus moest ik naar ftp recoveren maar dat wilde niet @ boeskool, dus ga ik het thuis nog maar een keer proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...