Ga naar inhoud

intern geheugen probleem (windows)


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb voor mijn oude pc een nieuw geheugenbankje gekocht van 128MB. Dit bankje is pc133, terwijl de andere twee bankjes van 64mb pc100 zijn. Dit moest geen probleem opleveren volgens Mycom. Nu heb ik het bankje erbij in gedaan. In de Bios wordt hij herkent en geeft hij aan dat er 256 MB aanwezig is. bij het opstarten van windows geeft hij aan: [i:3a115b844f]Er is onvoldoende geheugen om Windows te initialiseren. Sluit een of meer geheugenresidente programma's of verwijder onnodige hulpprogramma's uit CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT. Start de computer vervolgens opnieuw op. [/i:3a115b844f] Als ik het nieuwe bankje eruit haal dan start Windows normaal op. Wat is hier de oorzaak van? ligt het aan de hogere snelheid van het bankje, of moet er in Windows wat verandert worden? OS is trouwens Windows 98SE Alvast bedankt!
Link naar reactie
Nou, ik heb hier wel 'ns gelezen dat het nieuwste (en meestal dus ook het snelste) bankje in het eerste geheugenslot geplaatst moet worden. Daarna dus de andere twee plaatjes. Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar je zou het kunnen proberen. En anders wat Comp-Freak zegt: Het eerst met alleen het nieuwe geheugen proberen. Grtz. J.W.
Link naar reactie
[quote:6a4c8c6c27]Nou, ik heb hier wel 'ns gelezen dat het nieuwste (en meestal dus ook het snelste) bankje in het eerste geheugenslot geplaatst moet worden. Daarna dus de andere twee plaatjes. Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar je zou het kunnen proberen.[/quote:6a4c8c6c27] dan doet ie ook helemaal niks :-? :( Ik denk dat ik maandag het PC133 bankje maar is ga ruilen voor een PC100.
Link naar reactie
Of het merk levert problemen op. Ander merk voor het geheugen kiezen zou een oplossing kunnen zijn. In ieder geval werkt het geheugen niet en dat hoeft niet persé aan de snelheid van het geheugen te liggen. Het lijkt me overigens dat het langzaamste geheugen in het eerste slot zou moeten. Verder kan het zin hebben om een Clear CMOS uit te voeren. Dan worden de basis instellingen gebruikt. Persoonlijk denk ik wel dat wanneer het nieuwe geheugen niet gelijk werkt, er 9 vd 10 gevallen er wel degelijk een conflict of sprake van defect geheugen is.
Link naar reactie
[quote:6e45e74956="Hans.Vosman"] Het lijkt me overigens dat het langzaamste geheugen in het eerste slot zou moeten.[/quote:6e45e74956] En ik moet in Hans mijn meerdere erkennen! Vanmiddag was ik bij de computerzaak om 512 Mb DDR333 geheugen te kopen want die wilde ik naast mijn 512Mb DDR333 geheugen zetten die ik er al in heb zitten. Toen kwam ik erachter dat DDR400 geheugen maar €5 meer kostte dan 333, maar ik durfde het niet te kopen omdat ik bang was dat het niet zou samenwerken. Maar de computerboer zei dat als je het langzaamste geheugen in het eerste slot monteert het geen probleem is, aangezien de MCH (Memory Controller Hub) het geheugen analyseert, en instelt op de laagste snelheid. Een hoop technische taal, ik snap er ook niet alles van maar het zaakje zit erin en draait als een tierelier!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...