Ga naar inhoud

Geen IDE meer :S


Aanbevolen berichten

Ik had van tevoren in mijn mobo manual gekeken en zag daar IDE 1,2 3 en 4. Dus ik vandaag een seagate 160 gb gekocht, kom ik thuis en maak pc open zie ik tot mijn verbazing dat op de plek waar ide 3 en 4 zou moeten zitten alleen puntjes zitten en geen plastic slotje om ze in te klikken. Na even de manual erbij gepakt te hebben blijkt dat ide 3 en 4 worden aangedreven door een raid chip maar ik heb de BE7 en niet de BE7 Raid. (heb wel raid maar via een pci controller). Is er een mogelijkheid mijn HD toch te gebruiken??? (Heb nu een 52x32 brander en een DVD (16x?) lezer en een DVD 8x brander) Misschien alle 3 de cdroms op 1 kabel??? Hd + cdrom is niet goed heb ik altijd gehoord en gaat volgens mij ook niet aangezien cdrom vrij hoog zit en hd laag.
Link naar reactie
[quote:a82eb28879="jayday"]Dan doe je beide hdd's op IDE 1 en je DVD Rom en je DVD Fikker op IDE 2. Die DVD Fikker fikt toch ook CD Roms? en anders moet je voor die paar keer dat je een CDtje fikt m er ff los bij hangen.. :wink:[/quote:a82eb28879] hoef maar 1 HD aan te sluiten want die andere 2 zitten aan mijn Raid chipset op de pci. Las in ander topic trouwens iets over HD+CDrom??? (met cdrw brand trouwens sneller dan me dvdrw) Maar snap eigenlijk niet dat het zowieso een probleem is want je hebt toch niet voor niks 4 slots aan de voorkant van je pc :-?
Link naar reactie
[quote:d84297d22e="Kaz'Duzar"][quote:d84297d22e="sdk"]Iemand ervaring wat er gebeurd bij master= HD en slave is DVD?[/quote:d84297d22e] Dat kan gewoon hoor. Mogelijk gaat het kopieren van DVD --> hdd iets minder snel dan als ze allebei op een andere kabel zitten.[/quote:d84297d22e] ok mooi ik kopier wel gewoon naar me andere hd vanaf die dvdspeler :P (tis toch wel makkelijk als je 3 games in je pc kunt stoppen dan hoef je geen cd's te zoeken)
Link naar reactie
[quote:465fa59b2c="sdk"]Mijn pc staat nu nog uit, heb HD op master gezet en ga de brander op slave zetten de kabel zit echter met master op de brander en slave op de HD gaat de pc dan flippen zometeen???[/quote:465fa59b2c]Nee, dit kan gewoon, de jumpersettings gaan voor de plek waar je hem aansluit. (CS) [quote:465fa59b2c="sdk"]edit: geen reactie dus heb maar geprobeerd, windows herkent em wel echter nog geen letter erbijgekregen ff kijken hoe dat zit.[/quote:465fa59b2c]Dat kan gewoon liggen aan dat er nog geen letter is toegewezen. Hiervoor kan je bij schijfbeheer (winXP) kijken of bij de eigenschappen van het apparaat. (win9x) Ziet de bios ze wel allemaal?
Link naar reactie
Ok volgens mij gaat het goed nu, ben naar die systeem blabla gegaan en heb daar ff initialiseren gedaan. Heb nu een logische partitie daar aangemaakt vaan 10240 mb (100,0 GB dus) nu zag ik alleen dat de totale schijf gek genoeg 149,05 is terwijl mijn 2x80 in raid1 een grootte heeft van 153,37 GB. Is dit een limiet van windows? edit: partition magic opgestart Disk1: 157057 MB Disk2: 1526MB gek toch :-? fout gegaan met initialiseren?
Link naar reactie
Ik lees dit topic met enige interesse door een sinds kort bij mij voorkomend probleem na een clean install. [quote:01a8201053]Dan doe je beide hdd's op IDE 1 en je DVD Rom en je DVD Fikker op IDE 2. Die DVD Fikker fikt toch ook CD Roms? en anders moet je voor die paar keer dat je een CDtje fikt m er ff los bij hangen.. [/quote:01a8201053] Waarom werkt dat bij mij dan niet, van HD naar CD-R wel maar niet van CD naar CD?
Link naar reactie
[quote:29d1f188d8="Flanker27"]Ik lees dit topic met enige interesse door een sinds kort bij mij voorkomend probleem na een clean install. [quote:29d1f188d8]Dan doe je beide hdd's op IDE 1 en je DVD Rom en je DVD Fikker op IDE 2. Die DVD Fikker fikt toch ook CD Roms? en anders moet je voor die paar keer dat je een CDtje fikt m er ff los bij hangen.. [/quote:29d1f188d8] Waarom werkt dat bij mij dan niet, van HD naar CD-R wel maar niet van CD naar CD?[/quote:29d1f188d8] Jumpers? Degene op de bovenste kabel op master (rechts?) en de onderste op Slave (midden?)
Link naar reactie
[quote:1b5cd14b9e="micky.g"][quote:1b5cd14b9e]Dan doe je beide hdd's op IDE 1 en je DVD Rom en je DVD Fikker op IDE 2. Die DVD Fikker fikt toch ook CD Roms? en anders moet je voor die paar keer dat je een CDtje fikt m er ff los bij hangen.. [/quote:1b5cd14b9e] Wat dus het nadeel heeft dat je nooit rechtstreeks kan kopieeren.....[/quote:1b5cd14b9e] waarom niet :-? als je dat toch zou willen, cdrom speler haalt zeker de 133mb/s niet, had zelf heel vroeger al brander en de lezer op 1 kabel. Niet dat ik on the fly kopier want dan heb je last van beveilingingen etc :wink:
Link naar reactie
[quote:435dcb1fa7="micky.g"]al eens geinformeerd hoe de ide bus werkt? Er kan altijd maar een apparaat actief zijn per aansluiting, dus of de brander of de lezer...... zo kan je dus alleen via hd kopieeren en niet on the fly....[/quote:435dcb1fa7] lijkt me sterk :roll: Dan zou bij heel wat pc's toch een probleem ontstaan als je windows vanaf je C runt en Je games op een echte andere schijf D hebt staan.
Link naar reactie
Sommige hebben echt weer de klok horen luiden maar zijn de klepel duidelijk kwijt. On-the-fly tussen cd-rom en cr-rw gaat gewoon. Probleem is dat sommige oudere branders wel eens een bufferunderrun willen krijgen. Ook wil de schrijfsnelheid niet altijd max zijn. Dat geld helenmaal als je een poging doet om van DVD-rom naar DVD-/+rw te gaan op 16X. Maar het gaat dus wel! Dat er op 1 IDE maar 1 apparaat kan werken klopt. Maar daarom master en slave. Ze gaan dus na elkaar. Hetzelfde gebeurd op op PCI (das dus het mooie voordeel van PCI-E die dat niet heeft). De snelheid van 2 HD's op 1 IDE is dus stuk lager als je tussen die 2 kopieert of als ze beide bezig zijn. Het houd dus niet in dat het niet werk. Timo
Link naar reactie
ZUCHT, weer zo'n experts die alles beter weten..... :roll: in de IDE specificaties staat o.a. het volgende: [i:874aeafdf9]Zoals hierboven aangegeven moet in het IDE concept één apparaat per controller de master zijn. Deze heeft steeds voorrang. De slave moet steeds wachten totdat de master gedaan heeft. [b:874aeafdf9]Op een IDE-databus kan er dus maar één enkel apparaat gelijktijdig aan het communiceren zijn[/b:874aeafdf9][/i:874aeafdf9]. [i:874aeafdf9]Als het belangrijk is dat een schijf niet mag wachten op een ander aangesloten apparaat, dan is SCSI de aangewezen techniek. (Bijvoorbeeld bij het opnemen van video of geluid.) Bij IDE loop je het risico dat de schijf tijdelijk geblokeerd raakt, vooral als deze als slave geschakeld is. [/i:874aeafdf9]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...