Ga naar inhoud

LCD wil nog niets laten zien


Aanbevolen berichten

Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van deze LCD: [url]http://www.htvision.com/product.asp?intProdID=70&strCatalog_NAME=&strSubCatalog_NAME=LCD%20set&strSubCatalogID=2&intCatalogID=&CurCatalogID=10002[/url] Hij wil alleen nog niet wat ik wil: info laten zien. Ik heb de volgende programma's geprobeerd: LCDInfo v 0.3.2 LCDStudio 1.5.01 PowerLCD 1.1 Daarnaast heb ik ook de portdriver gebruikt... of dat goed is gegaan weet ik niet zeker. Wie kan mij stap voor stap vertellen wat ik moet doen en welk programma ik het beste kan gebruiken? :oops:
Link naar reactie
[quote:440caf2629="LabRat"]Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van deze LCD: [url]http://www.htvision.com/product.asp?intProdID=70&strCatalog_NAME=&strSubCatalog_NAME=LCD%20set&strSubCatalogID=2&intCatalogID=&CurCatalogID=10002[/url] Hij wil alleen nog niet wat ik wil: info laten zien. Ik heb de volgende programma's geprobeerd: LCDInfo v 0.3.2 LCDStudio 1.5.01 PowerLCD 1.1 Daarnaast heb ik ook de portdriver gebruikt... of dat goed is gegaan weet ik niet zeker. Wie kan mij stap voor stap vertellen wat ik moet doen en welk programma ik het beste kan gebruiken? :oops:[/quote:440caf2629] In de startpost van het grote casemod topic staat hoe je een charackter LCD aan kunt sturen e.d. Je moet de goede controller e.d. natuurlijk selecteren. Voor mijn charackter 20x4 gebruik in crystalcontrol en daar moest je aan 2 potmeters draaien voor contrast e.d. (maar bij een plug and play set zal dat wel niet nodig zijn). Welke instellingen heb je allemaal geprobeerd??
Link naar reactie
Ik heb het gelezen in het grote casemod topic, maar ik kon er niet veel wijs uit. Niet echt duidelijk beschreven. Het is trouwens een 128 x 64 display (grafisch). Ik heb gewoon geprobeerd de programma's te gebruiken, maar dat wilde 1 keer niet lukken en verder probeerde ik gewoon een test van het programma zelf, maar dat werkte ook niet :( Wat nu?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...