Ga naar inhoud

Breedbeeld notebook?


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het rondkijken naar een notebook. Nu is het zo dat je al heel veel breedbeeld notebooks kan krijgen. Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel daarvan is? Of nadeel? Afgezien van het kijken naar films (best leuk natuurlijk in de trein) kan ik zo gauw niets bedenken. Graag advies of ik dit moet meewegen in selectie. Ik wil een kleine (scherm 12 inch en lekker klein)Ik zit overigens na te denken over de Jewel Topaz 9600 ( http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=topaz-9600 ). Aan de andere kant is de Asus M5643N ( http://www.asusactie.nl/) bloedmooi, alleen een stuk duurder. (en die heeft geen breedbeeld). Graag advies....moet ik doorsparen of niet?
Link naar reactie
Een 15,4" WXGA notebookscherm heeft veelal een schermresolutie van 1280x800, een 15,1" XGA notebookscherm heeft veelal een schermresolutie van 1024x768. Er past dus gewoon meer op een 15,4" scherm. Er bestaan ook 15,4" notebookschermen met 1600x1280 en 15,1" notebookschermen met 1400x1050, maar daarvoor moet je wel scherpe ogen hebben ... :o
Link naar reactie
Op het werk hebben we de D600 en D800 van Dell, deze hebben ook een breedbeeld. Voordeel hiervan heb je alleen als je veel informatie in de breedte kwijt wil duhhhhhh. Je moet hierbij denken aan spreadsheets of bijvoorbeeld tekstbestanden in landscape, verder biedt het geen echte voordelen. (buiten films in breedbeeld natuurlijk)
Link naar reactie
[quote:20eee63db3="jorte"]Gaat breedbeeld niet met verhoudingen aan de haal? Bijvoorbeeld intenetpagina's zijn toch geoptimaliseerd voor een andere verhouding. Of haal ik iets door elkaar?[/quote:20eee63db3] Ja, er zijn toepassingen die er nadeel van kunnen ondervinden. Je kunt in die gevallen de windows naar een juiste verhouding 'resizen'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...