Ga naar inhoud

PCMCIA Flash Memory Card


Aanbevolen berichten

Ik lees dat met een Flash Memory Card, plus PCMCIA adapter, 'wonderen' gedaan kunnen worden. Kan ik op deze manier simpelweg het geheugen van mijn klassieke laptop (486SX) uitbreiden of komt er meer voor kijken? Wellicht weet iemand een website waar ik het een en ander over de randvoorwaarden voor het gebruik van een Flash Memory Card kan vinden. Bvb mijn dank.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik denk dat je opslagruimte (harddisk, etc) door elkaar haalt met werkgeheugen (RAM). dmv een pcmcia kaart kan je een flash memmory card inlezen en gebruiken als opslag net zo als dat camera's, mp3 spelers en pda's doen. Daarnaast als je zo'n systeem serieus wilt gebruiken moet je er voor zorgen dat er ook software uit die tijd (windows 3.11 of 95) op staat anders wordt het heel erg traag allemaal. Misschien wordt het toch eens tijd om naar een nieuwere uit te kijken, de economische levensduur is allang verstreken, de technische waarschijnlijk nog lang niet (afgezien van de accu).
Link naar reactie
[quote:6406549ed0="red_bull"]Ik denk dat je opslagruimte (harddisk, etc) door elkaar haalt met werkgeheugen (RAM). dmv een pcmcia kaart kan je een flash memmory card inlezen en gebruiken als opslag net zo als dat camera's, mp3 spelers en pda's doen. [/quote:6406549ed0] Indien de kaart als opslagruimte gebruikt kan worden kan er (waarschijnlijk) ook ruimte voor virtual memory op gemaakt worden. Hetgeen weer helpt voor het werkgeheugen, is 't niet? Ergo ...
Link naar reactie
[quote:a1d2750d8a="ldej24"]Indien de kaart als opslagruimte gebruikt kan worden kan er (waarschijnlijk) ook ruimte voor virtual memory op gemaakt worden. Hetgeen weer helpt voor het werkgeheugen, is 't niet?[/quote:a1d2750d8a]Dat klopt, maar aangezien virtual memory minimaal een factor 10.000 langzamer is dan dat al stokoude RAM geheugen in die laptop, haal je daar minimale (if ANY) performance winst uit. Sterker nog, de extra rescources die aangesproken moeten worden om met de kaart te communiseren zouden de boel alleen maar verder kunnen vertragen. Ik zou daar iig absoluut geen geld meer insteken. Kijk anders eens of je een goedkope P1 laptop kunt opsnorren ter vervanging.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...