Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van de C-5060-Wide Zoom en hij bevalt mij bijzonder goed. Voor dat ik een lijst met voordelen op ga noemen is mijn vraag: "Wat wil je met deze of een andere camera gaan fotograferen?" Kijk ook op www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html of www.dpreview.com Daar kun je hem ook vergelijken met andere camera's.
Link naar reactie
[quote:a6586b1884="gertcor"]Ik ben sinds een half jaar in het bezit van de C-5060-Wide Zoom en hij bevalt mij bijzonder goed. Voor dat ik een lijst met voordelen op ga noemen is mijn vraag: "Wat wil je met deze of een andere camera gaan fotograferen?" Kijk ook op www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html of www.dpreview.com Daar kun je hem ook vergelijken met andere camera's.[/quote:a6586b1884] vooral macro en natuur fotograferen . en natuurlijk in en om het huis.
Link naar reactie
Plextor, Deze C-5060 Wide Zoom camera zegt het al, hij is voorzien van een groothoeklens 28 mm. t.o.v. 35 mm. bij de meeste andere camera's. Hierdoor heb je een groter beeld wat vooral bij groepsfoto's van pas komt. Je hoeft niet acheruit te lopen om de hele groep in beeld te krijgen. Ook als je een huis of een object wilt fotograferen komt er veel meer op je beeld dan met een andere camera op dezelfde positie. Voor natuurfoto's is dat dus geen noodzaak. Voor macro foto's zit er links bovenop een sneltoets AF/MF (tulpsymbool) Door aan de instelknop rechts te draaien zie je in het display de functiepictogrammen, (autofocus, macro en supermacro). In de macro stand kun je onderwerpen op afstanden van 20 tot 80 cm fotograferen en in de supermacro stand onderwerpen op 3 cm. afstand van de camera, in deze stand kun je niet zoomen. Verder vind ik het handig dat je een resolutie van 2592x1728 pixels kunt instellen, dus de 3:2 verhouding en dat is nu precies de maatvoering van de digitale afdrukken 10x15 cm. Er valt dus helemaal niets weg van de opname. Bij de hoogste resolutie 3264x2448 pixels is de verhouding weer 3:4 zoals bij de meeste camera's en gaat er dus bij het afdrukken een stukje onder of boven of beiden verloren. Ik heb deze camera vooral gekocht voor z'n groothoek, mijn 2e keus zou een Canon G5 zijn geweest, ook een perfecte camera die er in de tests zeer goed uit komt (beeldscherpte). Indien je nog wat wilt weten dan lees ik dat wel. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...