Ga naar inhoud

hardeschijf wel gezien, niet te vinden


Aanbevolen berichten

ik heb een beetje vreemd probleempje. ik heb in een compaq pc een extra harde schijf ingebouwd, maar wanneer ik de pc opstart geeft hij zelf aan dat er 2 harde schijven inzitten, maar de nieuwe geeft hij de zelfde grootte als de eerste hardeschijf. dit kan ik niet veranderen in de compaq bios. in apparaatbehaar wordt de schijf wel gezien, goeie type(zo stond hij ook op de pc waar hij uit komt) maar verder kan ik de schijf nergens terugvinden, verkenner oid. hoe zorg ik ervoor dat ik de schijf kan gebruiken? wil hem best formateren, maar weer niet waar dat moet aangezien ik hem nergens kan vinden alvast bedankt
Link naar reactie
ehh, je hebt die schijf toch wel gepartitioneerd ? Anders kan je hem wel zien via hardware zien, maar niet onder Windows verkenner: dus verdelen in 1 of meerdere partities en elke partitie formatteren met de gewenste indeling (voorkeur: NTFS) en een schijfletter toe laten kennen. Nadien kan je je nieuwe schijf wel zien onder Windows verkenner. Zie opmerking van pcguy eerder hoe je dat moet doen.
Link naar reactie
Kan je die niet zien onder schijfbeheer ? Vreemd hoor: kan het misschien zijn dat je eerste schijf ingesteld is op cable select en je 2de harde schijf gewoon op slave: want dit kan wel problemen geven. In dit geval moet je de eerste schijf gewoon op master instellen, want anders gaat het niet. Je moet dus een HD0 en een HD1 zien bij schijfbeheer en eventuele CD/DVD-ROM's of writers. Heb je al geprobeerd: zoeken naar nieuwe hardware ? En wordt je schijf trouwens juist gezien door je BIOS ?
Link naar reactie
Mag ik vragen welke grootte hij aangeeft en wat de werkelijke grootte is die vermeld staat op de schijf zelf ? Ik denk dat je een BIOS-limiet probleem hebt mbt het juist herkennen van de harde schijf (groter dan 32 of 128 GB ?). In dat geval raad ik je aan om de harde schijf te partitioneren met utilities als Maxblast (te downloaden vanaf de maxtor.com site) en hiermee ook te formatteren. Maxblast omzeilt de beperkingen van je BIOS en zorgt ervoor dat je grote harde schijven kunt gebruiken. Belangrijk: wel minstens SP1 voor WXP installeren als je grotere HD gebruikt dan 128 GB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...