Ga naar inhoud

printer-scanner-connectie


Aanbevolen berichten

Eeen vriendin ging verhuizen en vroeg mij daarna haar computer c.a. weer aan te sluiten. Alles lukte maar met de printer en de scanner wil het maar niet lukken. Het schijnt dat de printer via de scanner of de scanner via de printer op de computer moet worden aangesloten. Ik heb geen flauw idee hoe de connectie tot stand moet worden gebracht. Zelf heb ik dat probleem niet daar ik een "all in one"-combinatie heb. Mijn vriendin heeft een losse printer en een flatbed-scanner van HP, die ik niet zelf heb losgekoppeld. Dat hebben de verhuizers gedaan. Wie weet hoe dat zit? Overhaus
Link naar reactie
[quote:03197a6f67="NoepZor"]euh apart verhaal normaal zit de scanner en de printer apart van elkaar aan de computer gekoppeld misschien dat in een van beide apparaten een usb hubje zit ofzo, maar dat lijkt me sterk![/quote:03197a6f67] Hoezo "oude rot" ?, humor Hij heeft het over een parallelle printer en scanner(weet je nog wel? die waren er vroeger(--> 2 jaar geleden), ook nog), die kun je doorlussen. De scanner heeft dan 2 aansluitingen en fungeert als "doorgeef luikje" voor de printer. Het geeft/gaf meestal een hoop gedonder om het goed werkend te krijgen, helemaal als printer en scanner niet van hetzelfde merk zijn. Godzijdank is er nu usb
Link naar reactie
Er zijn twee kabels: een printerkabel met twee van die brede stekkers waarvan er één in de printer moet en een USB-kabel waarvan er één in de computer moet. Moet de printerkabel nu naar de computer of naar de scanner? En moet de USB-kabel nu naar de printer of naar de scanner? Printerkabel is: ========== USB-kabel is: _____________ Mogelijkheid 1. Printer ======== Computer _________Scanner Mogelijkheid 2: Printer ======================Scanner ................................\__________ Computer Mogelijkheid 3: Printer ======================Scanner ......................................................Computer________/ Welke van de drie is juist? Overhaus
Link naar reactie
Je hebt een USB kabel en een printer kabel. In dat geval scanner via USB aan computer en printer via parallel aan computer. Printer en scanner zijn [i:3d35f20e64]niet[/i:3d35f20e64] met elkaar verbonden. Uiteraard kun je het omdraaien; het ligt er maar aan welke aansluitjingen er op de randapparaten zitten. Je hebt een 'seriele 25-pin' kabel en een printer kabel. In dat geval doorlussen. computer->scanner->printer. Ik heb een HP scanner (usb en parallel) en een HP printer (parallel en serieel). computer->usb->scanner computer->par->printer
Link naar reactie
[quote:5e578862b3="Overhaus"]Het schijnt dat de printer via de scanner of de scanner via de printer op de computer moet worden aangesloten. Ik heb geen flauw idee hoe de connectie tot stand moet worden gebracht. [/quote:5e578862b3]Dat lijkt me sterk. Wanneer dat nu al wat uitmaakt dan krijg je straks nog meer problemen want als je de apparaten in een andere USB aansluiting steekt, krijg je in theorie een nieuwe driver. Omdat de computer niet is verplaatst zou je verder niks aan de software hoeven te wijzigen. Wanneer je de boel opnieuw wilt installeren dan moet je de eerder geinstalleerde drivers verwijderen. Verder moet je vaak in Apparaatbeheer vooraf de items met vraagtekens en uitroeptekens verwijderen (zeker als het USB, de printer en/of scanner betreffen). Vervolgens software installeren. VOlgorde zou niet uit mogen maken, maar ja als je eerst printer-scanner hebt geprobeerd, dan nu maar scanner-printer. Let er op dat je de juiste software installeert (dus let op je WIndows versie). Welke HP printer en scanner betreft het overigens? Vervolgens de apparaten aansluiten, volgorde zou niet uit mogen maken, dus maak een keuze. WIndows moet dan beginnen met de melding 'nieuwe hardware gevonden ...'.
Link naar reactie
[quote:b47f97edcd="rwilligen"][quote:b47f97edcd="NoepZor"]euh apart verhaal normaal zit de scanner en de printer apart van elkaar aan de computer gekoppeld misschien dat in een van beide apparaten een usb hubje zit ofzo, maar dat lijkt me sterk![/quote:b47f97edcd] Hoezo "oude rot" ?, humor Hij heeft het over een parallelle printer en scanner(weet je nog wel? die waren er vroeger(--> 2 jaar geleden), ook nog), die kun je doorlussen. De scanner heeft dan 2 aansluitingen en fungeert als "doorgeef luikje" voor de printer. [/quote:b47f97edcd] hehe maak er dan maar Spammert van :wink: 8) maargoed printer @ parralel en scanner @ usb is het niet beter om een extra usb kabeltje te kopen, aangezien beide apparaten via een usb kabel aangesloten kunnen worden ??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...