Ga naar inhoud

40 gig hardeschijf in 330 hmz pc :evil:


Aanbevolen berichten

Hallo Ieder, Ik heb een oude pc (p2 330 mhz) en heb hiervoor een 2de hardeschijf gekocht (40gb). alleen als ik hem aan de praat wil krijgen lukt het niet. Netjes alles master/slave ingesteld. Met booten herkent hij dan alleen de nieuwe schijf en de oude niet meer. Alles op cabel select geprobeert maar dat werkt ook niet (dan moet je toch de master "achter" en de slave in het "midden") weer hetzelfde probleem. Wat is hier aan de hand? te oude bios? te oude computer? als er meer info nodig is geef ik die zo snel mogelijk. Misschien is dit onderwerp al eens vaker langs gekomen, maar ik kon niks vinden in de zoek functie! Bij voorbaat dank Groet Erik
Link naar reactie
[quote:669333b147="NoepZor"][quote:669333b147="plextor"]ik denk dat het bios de schijf niet kan zien. probeer het eens met een disk maneger[/quote:669333b147] als je leest staat er dat alleen de nieuwe schijf wordt herkend :x :-? :evil: :o :roll: en ik neem aan dat 40 gieg nog geen beperking mag vormen voor een P2[/quote:669333b147] je heb gelijk oude noorman :lol:
Link naar reactie
installeer de schijven op elk op een eigen ide controller. Doet ie het dan (of alleen de nieuwe schijf ?) ? (het kan zijn dat de twee (welk merk en hoe groot is de nader)) niet samen willen. Dat had je wel eens bij P1 en P-II borden, bovendien werken de ide kanalen bij P-I en P-II niet onafhankelijk van elkaar, dus grote kans dat als ie zou werken hij de snelheid van de trgae oude schijf gaat aanhouden.
Link naar reactie
[quote:31398eca51="runnerf"]dan stel ik mijn vraag hier ook.... Ik ben van plan om mijn hd-geheugen van mijn oude pc ook te vergroten. Ik kan mijn bios versie niet vinden met BIOS agent, maar ik kan alleen de datum vinden: 07/19/00. kan ik hier een schijf van 40-80gb bij in doen? Alvast bedankt![/quote:31398eca51] het is meestal zo . als je de pc opstart dan staat er onder aan in de linker hoek je bios type en type chipset en merk maar dan ben je er nog niet. als je wilt upgrade dan moet je wel weten van voor mobo je hebt. type en merk . want elk merk en type heeft zijn eigen bios programma .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...