Ga naar inhoud

PCI kaart met USB 2 en brakke driver Sweex


Aanbevolen berichten

Tijdens wat expertimenteren met WIN 2000 bleek na installatie van de driver voor mijn USB 2 kaartje, plots een mapje te zijn aangemaakt op de C schijf met de naam USB2. Ondertussen weer terug naar WIN 98 SE en ook daar nog eens aan de slag met de driver, die ik terugvond opp de installatie cd. Na installatie kreeg ik wel geen mapje met USB2, maar wel onder apparatenbeheer de vermelding van de aanwezigheid van een USB2 aansluiting. Die was er voorheen niet. Na herstart van de PC inderdaad nieuwe hardware gevonden en geinstalleerd. Maar hierna wil de PC niet meer starten en komt voortdurend in veilige modus terecht, omdat de PC de vorige maal niet volledig is opgestart. Wat ook wel klopt, want halverwege reboot die weer. Meer mensen die dit probleem met Sweex USB2 kaartje kennen? Het kaartje werkt wel, maar of ik de snelheid wel heb van USB2 betwijfel ik nu ten zeerste.
Link naar reactie
Nou, ik weet niet of dit met het merk Sweex te maken heeft maar laatst heb ik bij m'n vader een geluidskaartje van dit merk geïnstalleerd en ik kreeg ook de grootst mogelijke problemen met de drivers. Hij draait ook 98SE en normaal zet je de kaart erin, laat Windows starten, nieuwe hardware gedetecteerd, cd erin en 2 minuten later heb je geluid. Maar in dit geval kreeg ik ook een hele tros foutmeldingen en na een uur prutsen heb ik uiteindelijk de installatie maar afgebroken en 'n driver opgehaald van het Net en toen draaide de zaak naar behoren. Een paar maanden daarna wilde de buurman internet en hij had al 'n modem gekocht, drie keer raden van welk merk...Hetzelfde probleem, dus na veel gek*t en geklooi maar weer 'n driver opgehaald. I.m.h.o. zijn dus de cd drivers van Sweex een beetje brak :roll: :roll: Grtz. J.W.
Link naar reactie
[quote:8eb7c24cb8="Jank"]Nog wel een vraagje, hoe kan ik de snelheden meten van de diverse USB uitgangen, zowel de 1.1 als de 2.0 versie.[/quote:8eb7c24cb8] Bij mijn weten kun je de snelheid van zowel de 1.1 als de 2.0 versie, alleen meten als je een extern medium er op aansluit. Bijvoorbeeld een externe USB2 harde schijf. Dan zou je de snelheid moeten kunnen meten met een benchmark programma zoals [url=http://www.sisoftware.net/]SiSoftware Sandra 2004.[/url] Mijn externe USB2 harde schijf is volgens SiSoftware Sandra in Windows XP 13 MB/s.
Link naar reactie
[quote:adebe41f46="Jank"] Kan mogelijk ook komen door het type randapparatuur, in mijn geval een negatiefscanner, dat aangesloten is op betreffende USB aansluiting.[/quote:adebe41f46] Die kun je inderdaad niet benchmarken met SiSoftware Sandra. Het uitvoeren van Bestandssysteem Benchmark is bedoelt als je bijvoorbeeld een externe USB2 harde schijf hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...