Ga naar inhoud

Maxtor Hd "tikt"


Aanbevolen berichten

Hallo, heb een "probleempje" met mijn Maxtor 80Gb 8Mb Cache (6Y080P0) hdtje. Deze "tikt".. nou jah het lijkt wel een klap tegen een ijzerige paal zo'n geluid maakt die. Maar dat doet die alleen bij (grote) gedownloade bestanden. Dan is die bij 100% dan kopieerd die van "blalbalbla" naar de huidige plek waar die moet komen. Maar dan juist hoor ik die "tik, ram" hoe je het moet noemen. Nou uiteraard heb ik ff rond gesnuffeld van wat het kan zijn. Ik las van dat het niet perse het einde van me hd hoeft te zijn. Maxtor hd's zijn best geluidruchtig las ik en het kan ook zo iets zijn van dat de kop naar zijn standaardplek gaat. (weet even niet hoe het heet) Ook heb ik SMART aangezet maar die vondt ook niks. Ook het programmatje van Maxtor zelf PowerMax zegt ook dat er niks aan de hand is. Ook kwam ik bij tweakers deze link tegen http://faq.tweakers.net/om/hdd_geluiden/. maar daar zat mijn "tik, ram" er niet bij. Dus ik heb het zelf ook maar even opgenomen en misschien weten jullie wat het kan zijn. Je hoort het pas bij de 40sec en daarna hoor je ook het geluidje dat die klaar is met downloaden. Let niet op het begin daar hoor je toch niks behalve stemmetjes van de visite 8) Zet je geluid ook maar wat harder het is niet van de beste kwaliteit geluid. http://www.wepsite.net/maxtorhd/maxtorhd.wav Alvast Bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Me hd is absolut niet te warm. Momenteel is die 26 graden en deze wordt medemogelijk gemaakt door een ventilator dus aan de temp ligt het niet. Het is eigelijk ook niet echt heel ernstig want de pc loopt niet vast ofzo en bij gewoon gamen normaal gebruik typen ofzo is er niks aan de hand. Het is me eigelijk ook nooit echt opgevallen. Ik hoorde het wel maar nooit aan me pc gedacht dat het geluid daarvandaan kwam. Het is dat ik het op een gegeven moment ging opletten en merkte dat het alleen kwam bij het verplaatsen of downloaden van grote bestanden deed. Maar jah kan het niet zijn van dat die zijn kop wilt parkeren (zo hete dat toch) en dan ergens tegen aan knalt ? Het is echt zo'n klap tegen ijzerige paal geluid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...