Ga naar inhoud

Batterijduur MP3 speler


Aanbevolen berichten

Gister heb ik een MP3 stick gekocht. Een heuse Gembird, wie kent het niet, bij de mediamarkt. Is best een leuk dingetje, 256mb mp3/wma en fm radio voice recorder en geluid is ook nog goed aanvaardbaar en dat voor die prijs. 68 euro. Maar met de meegeleverde batterij kon ik tegen de 4 uur luisteren voor die ermee ophield. Nou heb ik bij winkeltje een serie AAA batterijen gekocht, doosje van 16 stuks voor 2 euro. Nou verwachte ik al dat ze niet echt lang zouden volhouden. Maar na 45 minuten zijn ze al leeg. Volgens de verkoper zou de stick het ongeveer 12 uur moeten volhouden. Zit er nou echt ZOVEEL verschil tussen verschillende merken batterijen? Ik neem aan dat duracell het toch wel een stuk langer volhoudt. Of is het verbruik van het spelertje een stuk hoger dan verwacht?
Link naar reactie
Nee, het verbruik van zo´n dingetje is behoorlijk laag. Een discman verbruikt veel meer stroom. Er is niet veel verschil tussen de diverse merken, maar er is wel degelijk een groot verschil tussen merk- en merkloze batterijen. Voor 12,5 eurocent per stuk kun je gewoon niet veel verwachten. Stop die goedkopen maar in een afstandsbediening o.i.d. en koop voor het mp3-spelertje een stel merkbatterijen zoals Duracell. Groeten, DBP
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ja dat het rommel was dat wist ik wel, maar ik hoopte dat ze toch wel een paar uurtjes zouden meedraaien. De verkoper had het niet over batterijen, alleen dat ze 12 uur mee zouden gaan. Ik heb wel duracell oplaadbare batterijen gezien, die waren 750 mAh. Is dat een beetje vergelijkbaar met normale batterijen, daar staat nooit op hoeveel mAh ze hebben. Ik zal wel eens gaan kijken.
Link naar reactie
Wederom bedankt. Alleen ik zie geen AAA van 2100, het hoogste wat ik zie staan is 1000. Waarschijnlijk zijn jullie allebij in de war met AA Alleen wel irritant dat ze op die site alleen per 4 worden verkocht, heb er aan 2 wel genoeg. 900 lijkt me ook wel genoeg, maar ga wel even in gewone winkels kijken. Bedankt iedereen
Link naar reactie
Nee Peter, ze zijn niet beter… omdat H praat over AA batterijen maar die zijn te groot!! Meeste MP3 spelers gebruiken AAA Sorry,ik had even niet opgelet welk formaat het was. Je kunt bij de Hema trouwens nihm bat. kopen voor 6.20 euro per twee. (dat z\ijn 750 mah. accu's),deze voldoen uitstekend in een PB mp3 player. greetz.
Link naar reactie
[quote:c03eb971af="Master_eLecTro"][quote:c03eb971af="Peter Vooges"]Oplaadbare zijn inmiddels al verkrijgbaar tot 2100 mA.[/quote:c03eb971af] ik heb ze dus van 2300 (aaa) die van 2400 zijn AA, geen AAA heb ik trouwens gekocht @ TessaTronic, Hengelo[/quote:c03eb971af] Dus nu komt de vraag: waar woont Thijs? In Hengelo?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...