Ga naar inhoud

2e HD propt partitie tussen eerste twee


Aanbevolen berichten

Systeem: Windows ME en Windows XP In het oude geval (voor mijn 2e HD) stond ME op de C en XP op de D partitie. Tweede HD erbij gekocht en in vier partities opgedeeld. Ik denk dat ik iets mis (kwa knowledge dan) want om 1 of andere reden is de voormalige D paritie opgeschoven om plaats te maken voor de eerste van de 2e HD. Ik heb alle jumperstanden geprobeerd (denk/hoop ik). Oftewel ik heb nu ME nog steeds op de C, maar XP staat nu op de E partitie. De D partitie is nu de eerste partitie van de 2e HD. Hiervoor had ik een andere 2e HD, en die had ik na wat gepruts met de jumpers zo ver gekregen dat ie netjes zijn partities achter de eerste partities zette. Maar door ruimtegebrek schaffte ik dus een nieuwe HD aan. Is er een bepaalde jumperstand of misschien IDE-kabel volgorde waarin ik hem moet plaatsen?
Link naar reactie
Dat komt omdat altijd de eerste (primaire) partitie van elke schijf voorrang krijgt bij drive letter toewijzing boven uitgebreide (dos) partities en logische stations. Je d: partitie van je eerste schijf wordt dan E: als je een andere schijf erbij hang. Je kan dat overigens wel wijzigen in windowsXP, maar dat moet je wel doen als je nog geen programma's op de schijven (partities) geinstalleerd zijn.
Link naar reactie
[quote:219bbb5b44="spiderned"]Dat komt omdat altijd de eerste (primaire) partitie van elke schijf voorrang krijgt bij drive letter toewijzing boven uitgebreide (dos) partities en logische stations. Je d: partitie van je eerste schijf wordt dan E: als je een andere schijf erbij hang. Je kan dat overigens wel wijzigen in windowsXP, maar dat moet je wel doen als je nog geen programma's op de schijven (partities) geinstalleerd zijn.[/quote:219bbb5b44] Ik meen me te herinneren dat als je een 2'e schijf alleen maar partitioneert met een uitgebreide/secundaire partitie en een logisch dos station(s) (en daarna formateert natuurlijk). Dat de pc dan wel gewoon verder gaat met de letters waar je gebleven was. Je hoeft niet perse een primaire partitie te maken met fdisk om te zorgen dat die drive werkt. Behalve als je er ook van wilt opstarten. Zeker weten doe ik het niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...