Ga naar inhoud

Welke upgrade eerst?


Aanbevolen berichten

Omdat dit over 2 onderwerpen kan gaan zet ik deze topic maar in het algemene gedeelte. Ik ben van plan te upgraden, mijn PC moet mede geschikt zijn voor gaming e.d. Voor mijn huidige specs zie mijn sig. Nu ben ik niet zo rijk dat ik ineens alles kan upgraden. Maar de dingen die geupgrade 'moeten' worden om wat nieuwe games goed te kunnen blijven spelen zijn m'n videokaart + cpu en mobo. Maar welke eerst? Is het verstandig om een nieuwe videokaart te kopen en die tijdelijk te laten draaien op m'n systeem totdat ik geld genoeg heb voor een A64 CPU + mobo (geheugen mag gewoon blijven). Of juist andersom? Dat ik eerst upgrade naar een A64 en die i.c.m. met Ti4400 laat draaien om die later te vervangen. Tussen de 2 upgrades zullen zeker enkele maanden (niet minder van 4 ben ik bang) tussen gaan zitten.
Link naar reactie
ik zou gewoon ff doorsparen Want je moet cpu+geheugen+mainboard+vga hebben... en wellicht ook een andere voeding (target is nou niet echt denderend dacht ik) Geheugen omdat dat pc2700 een flinke bottleneck is voor een amd64.... maar dit zou je eventueel ook later kunnen upgraden En over een tijdje is er ook NForce4 met alle nieuwe moderne gemakken :) pci-e ... puike onboard sound... etc afijn dit is gewoon een variatie die je zou kunnen ondernemen :P
Link naar reactie
Hmm dat van dat geheugen had ik niet verwacht....jammer. :( Nieuwe voeding komt er trouwens sowieso in, deze was tijdelijk omdat m'n andere ineens het leven liet. Dan zal ik inderdaad nog even door moeten sparen. En dan zie ik wel hoe snel de ontwikkelingen gaan, want als PCI-E videoplanken ineens sterke vooruitgang maken zal ik ook eerst een PCI-E mobo moeten hebben, en dus ook meteen een A64 o.i.d. en nieuw geheugen, dus tja... :wink:
Link naar reactie
boerke ik vond dit over jou mainboard: [quote:d5d9f83be0]If you want to enabled Advanced BIOS features on 7VAX motherboard such as CAS Latency and S.M.A.R.T. and many more. When you are in the BIOS main menu, do a CTRL+F1 and then all the new stuff will be enabled. [/quote:d5d9f83be0] wist je dat? Je kan natuurlijk bv een mobile erop prutsen en die lekker overclocken dan koop je er een XFX 6800LE bij voor 220 euro en je bent weer helemaal toppie :)
Link naar reactie
Dat wist ik niet, bedankt voor die tip ga ik thuis es proberen. :D Wat dat OC'en betreft. Ik ben er niet echt in thuis, wel lijkt me het leuk me erin te verdiepen en er serieus mee aan de slag te gaan. Tot nu toe heb ik het met mijn hardware niet echt de moeite waard gevonden. Mijn vraag dan, is het met zo'n mobile [b:ff31044252]wel[/b:ff31044252] de moeite waard? Als in; zijn de prestaties dan stukken beter? En welke mobile zou dan de beste optie zijn, even niet kijkende naar het geld?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...