Ga naar inhoud

[OPGELOST] Bootdisk failure ????


Aanbevolen berichten

Mensen, ik heb een heel vreemd probleem. Ik krijg bij het opstarten een bootdisk failure. Doe ik vervolgens de Windows CD in de CD speler dan wordt daar van opgestart en gaat hij vervolgens vrolijk verder met het opstarten vanaf de C-schijf en is daarna gewoon alles bruikbaar. Stukje voorgeschiedenis: Ik heb met F-disk de C-partitie (NTFS) verwijderd, opnieuw aangemaakt en geformatteerd, dit om er zeker van te zijn dat ik een schone installatie zou hebben. In een eerder geval had ik gezien dat er spullen bleven staan wanneer ik herinstalleerde zonder er zeker van te zijn dat de schijf leeg was namelijk. Bij het herinstalleren liep ik al tegen het probleem op dat de CD-ROM lezers ook niet gezien werden, dat heb ik toen opgelost door deze los te nemen en er een andere lezer in te hangen en daarmee te installeren. Op dit moment hangen de eigenlijke CD-spelers nog steeds los en hangt die tijdelijke speler er nog aan. De C-partitie is aangegeven als actieve partitie dus ook daar zit het hem niet in. Wie geeft hier een zinnige verklaring voor en liever nog, vertelt mij hoe dit op te lossen ? Ik ben namelijk bang dat wanneer ik straks de orginele CD-spelers weer aansluit de PC helemaal niet meer op te starten is omdat deze ook niet gezien werden. Alvast bedankt, John
Link naar reactie
dat ´ie het met de ene cd-lezer wel doet en met de andere niet, kan alleen maar wijzen op een kapotte speler, zou je zeggen. maar je hebt het over twee ´die loshangen´: je zult dus ff moeten uitproberen wat er gebeurt als je die drie (begrijp ik dus) spelers één-voor-één aansluit. darnaast blijft het een vreemd verhaal: wat is er in de bios bepaald over opstartvolgorde: ik vermoed dat na de a: de cdrom is aangewezen. zo ja, haal die dan weg uit de opstartvolgorde. (en overigens is het voortaan gewenst je os te vermelden...)
Link naar reactie
sorry sorry sorry OS = XP-PRO maar ik denk dat dat nog niet echt van belang is wanneer er helemaal nog geen OS opgestart is op het moment dat het probleem optreed :-) Heb nu de 2 orginele CD spelers er weer inhangen en ook daar start hij mee op, die tijdelijke is nu dus weer weg. Maar blijft lastig dat je een PC alleen op kunt starten met een CD in de speler want zonder kan ik het echt schudden. Zelf denk ik aan een MBR of iets dergelijks. Het is een Medion PC van ongeveer een jaar oud dus ook niet echt verouderd. Bedankt voor je reactie. John
Link naar reactie
Staat je boot volgorde in je BIOS nog wel goed. Dit probleem heb ik een keer gehad waarbij bleek dat de eerste boot-optie HDD1 was en daarna CD-rom enz. Bleek dat dat HDD0 moest zijn. Daarna werkte alles weer goed. Ik had dat zelf niet gewijzigd, dus hoe dat gebeurd was is mij nog steeds een raadsel. Kijk het iig even na.
Link naar reactie
Oke, het probleem is opgelost doordat ik met de zoekmachine in oude draadjes zat te neuzen. In het BIOS stond HDD1, HDD2, HDD3, keurig netjes onder elkaar en ik had HDD1 geselecteerd. Achteraf blijkt dat er een paar regels hoger ook nog een HDD0 stond en nadat ik die geslecteerd had werkte het weer naar behoren. In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken. John
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...