Ga naar inhoud

cassettebandjes overzetten naar pc


Aanbevolen berichten

[quote:decca8feb8="Orcer"]Gewoon een walkman op je line in aansluiten afspelen en dan met een programma als audio rack opnemen. Easy as dat.[/quote:decca8feb8] Voor wat "huis, tuin en keukenwerk" zal dit wel voldoen, maar als je nog wat CrO2, Metal tapes heb liggen zal je toch voor optimale resulaten een goed casettedeck moeten aansluiten..... Groet, Ton
Link naar reactie
[quote:2f8c7c1e58="salsaborenko"]Er is een goed programma dat music clean heet, daar kan je perfect ruis mee weghalen enz enz, je krijgt er volgens mij een heel pakket kabels bij enz.[/quote:2f8c7c1e58] Klopt, ik gebruik dit voor mijn LP's ( die grote zwarte dingen , die op een platenspeler horen :wink: ) MBV een voorversterker kan je keurig een cd opname maken van een lp. Voor een cassetedeck heb je geen voorversterker nodig, omdat het geluid te overgemoduleerd wordt.
Link naar reactie
Draaitafel is niet zo relevant, hoewel de ene draaitafel de ander niet is. Maar bottleneck in het geheel is toch het opneemelement. Met een MD, magneto dynamisch, heb je een voorversterker nodig met RIAA correctie, met een keramisch element niet. MD klinkt beter en is uiteraard duurder. Maar we raken nu oof-topic, de vraag ging over cassettebandjes, al is het uitgangsprincipe hetzelfde.
Link naar reactie
[quote:58e2787346="pcguy"]Alleen voor een tt heb je een voorversterker nodig omdat het signaal heel veel zwakker is, rest niet. Maar een vraagje, met wat voor een draaitafel digitaliseer jij je vinyl's? Heb hier nog wat vinyl's staan die ik op een cd wil branden zodat ik niet altijd met die rotdingen hoef te liggen slepen.[/quote:58e2787346] Ik heb hier een simpele draaitafel staan een Pioneer PL-340. Overblijfsel van een stereo installatie. (Losse componenten) Denk dat de platenspeler ongeveer 30 jaar oud is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...