Ga naar inhoud

Opslagmogelijkheid digitale camera


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit volgend jaar een paar maanden in het buitenland. Om foto's te kunnen nemen ga ik een digitale camera kopen. Nu vroeg ik mij af wat ik het best qua opslag zou doen. Of ik koop een grote flash kaart van 1 GB ofzo, of ik koop zo'n kastje met een harde schijf erin waar je die foto's op kunt zetten vanaf je dig. camera, of misschien koop ik een goedkope 2de hands laptop en zet ik daar de foto's op. Wat zou de beste (en goedkoopste) oplossing zijn? Sander
Link naar reactie
Hoeveel GB aan foto's ben je van plan te maken? Kijk 's naar de prijzen van flash kaartjes, een paar 512MB kaartjes zijn tegenwoordig niet zo duur meer. Je zou als je ook muziek op MP3 wilt meenemen, ook kunnen kijken naar zo'n IPod, waar je direct je camera op kunt koppelen voor dataopslag. Maar als je toch een laptop mee gaat nemen, is dat idd. de handigste oplossing, kan je met een CD-RW station ook gelijk je foto's backuppen naar CD-ROM.
Link naar reactie
Je kunt vaak in het buitenland ook even een internetshop in, waar ze met alle plezier voor een paar euro al je foto's op CD branden. Moet je wel voorzichtig met je CD's omgaan, maar die zijn vast minder kwetsbaar en iig een stuk compacter dan een extra laptop of disk. Neem dan iig wel een flashkaart van minimaal 512MB en schiet die eerst helemaal vol; meestal *moet* je persé ter plaatse een nieuwe lege CD aanschaffen als je foto's wil laten branden.
Link naar reactie
Koop een bay met cardreaders en prop daar je flashgeheugen in en zet dat op de harde schijf... ( ga ervan uit dat je daar een pc tot je beschikking hebt :lol: ) Ik kocht vorige maand een bay met 160 Gb voor € 154 bij Mycom, was welliswaar een soort DHZ pakket maar dat waren 4 schroefjes.) ( losse HD en losse Bay met 6 verschillende card readmogelijkheden ) En op 160 Gig kun je tenminste foto's op een fatsoenlijke resolutie kwijt, dus hoef je GEEN JPEG's te maken , scheelt weer in t afdrukken Weet niet wat voor camera je gebruikt, heb zelf JAMMER GENOEG een Dimage 7.0 ( 5.25 miljoen pics , en baal elke dag dat ik mn analoogje weggeruild heb , maar goed ) en ik de RAW-mode kost een foto 14 Mb, maar dan kun je m WEL opblazen naar A3-A0 zonder kwaliteitsverlies
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...