Ga naar inhoud

beter presteren door rounded-IDE


Aanbevolen berichten

[quote:1002fcd7a0="AswinW"]Kan je computer beter presteren door rounded-IDE kabels ? Ik heb rounded-IDE kabels gekocht en vind dat ie veel lekkerder loopt.[/quote:1002fcd7a0] volgens mij niet... Rounded kan beter shielded zijn maar dat zou je niet moeten merken Wellicht waren je oude ide kabels gewoon brak ;) De verbeterde? airflow opzich zal geen betere prestaties geven.
Link naar reactie
Ja, ik denk ook dat het daardoor komt. Ik heb ook van de zomer het gevoel gehad dat die Pent 4 zichzelf wat lager liet lopen wanneer de Pc warm werd. Misschien dat nu met die rounded IDE (staat op ATA133) idd een betere airflow heeft, koeler is en daardoor meer aankan. Als ik met de hand achterop de warmte aanvoel, lijkt die uitgeblazen lucht ook koeler te zijn.
Link naar reactie
[quote:43759db532="cowboyvar"]kan door een betere koeling je PC ietsje soepeler lopen.[/quote:43759db532]Een computer loopt niet zomaar beter met een betere koeling. Als je PC gewoon goed werkt (geen fouten) dan gaat ie niet ineens NOG beter werken wanneer 5 of 10 graden koeler is. Betere koeling heeft alleen nut wanneer er door onvoldoende koeling allerlei fouten optreden (CPU die 'vast' loopt etc.) M.i. was er dus met de oude situatie bij TS iets mis met de koeling, of zit het effect 'tussen de oren' ipv in de rounded cables.
Link naar reactie
[quote:68fa2f1b18="AswinW"]Ik ben wat testen a/h draaien. Maar hij loopt echt lekkerder. Het is geen stap van "eh.. wOW" maar gewoon soepeler. De 3dmark2001 is alvast verbeterd[/quote:68fa2f1b18] memory (sisoft sandra) verbeterd 3 % cpu-benchmark verbeterd 5 % multimedia-benchmarkt verbeterd 5% geheugenbandbreedte effectief, was eerst 88 % en is nu 91 %. +3,4 % Ik denk nu niet dat het tussen m'n oren zit :lol:
Link naar reactie
Ik had 1 80-aderige en bij navraag in m'n bios had ik 1 40-aderige. De 80-aderige liep naar m'n 2 harddisken. De 40-aderige liep naar m'n DVD en DVD-brander. Nu heb ik allebei 2 80-aderigen. Ook 's zomers vooral en dan vooral bij videocapturen, hoorde ik de cpu-fan flink blazen. Dat doet ie nu niet. Het is nu wel kouder maar ook 's avonds bij kouder weer, begon die te blazen. Ik denk dat idd. met koeling te maken heeft. De 2 harddisken zaten net boven elkaar met eroverheen zo'n brede IDE-platte kabel. Die zijn nu vrij en die warmte kan natuurlijk beter weg. In een Dell wordt de warmte direct boven de cpu naar buiten geblazen via zo'n brede groene verloopstuk. A/h eind van het verloopstuk zit de fan die de warmte wegblaast. Ik denk niet dat de rounded IDE daar veel invloed op heeft. Maar overall-warmte in de kast door een betere airflow zal wellicht helpen en ook ik had het gevoel dat ie wat langzamer ging lopen als de computer wat langer aan stond. Dat is nu niet het geval. Hij blijft lekker snel.
Link naar reactie
[quote:16a904b9cd="Gazelle"]weer de flatkabels erin. Daarna een vergelijkende test doen. Nooit testen van een paar weken of dagen vergelijken met elkaar. Temp. van biuten de PC is ook van belang. Temp. met de hand meten kan niet. Meten met een thermostaat dan weet je meer. M.v.gr. :wink:[/quote:16a904b9cd] Ja, dat is wel het meest betrouwbaar idd. Maar ik ga dat werk niet doen. geen zin. Hij blijft lekker lopen en afblijven dan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...