Ga naar inhoud

cd'tjes worden niet herkent door brander


Aanbevolen berichten

Wat is het probleem? Wanneer ik wat wil branden op cd, en ik doe de cd in het laadje, krijg ik na een tijdje de melding dat er geen cd in het laadje zit. Vreemd, aangezien ik er dus wel één heb ingedaan. Doe ik geen cd in het laadje, krijg ik deze melding ook (logisch) alleen veel sneller. Volgens mij probeert hij de cd dus wel te herkennen, maar dit lukt niet. Waar kan dit aan liggen? Aan de laser? Slechte cd's?(inmiddels al twee verschillende merken cd's gebruikt). In een ander topic het advies gekregen om firmware te gebruiken. Geen idee wat het is. Ik gebruik inmiddels de nieuwste nero (Nero 6 Ultra Edition 6.3.1.17) aangezien ik eerst dacht dat het misschien daar aan lag. Daarnaast Windows XP, de computer is +/- 3 jaar oud. Is het mogelijk dat de brander het begeven heeft? Het is namelijk nogal belangrijk dat de bestanden op cd gezet worden.
Link naar reactie
[quote:8d1d8015e2="katrien"]niet te zien... er zjn speciale cdrommetjes voor het schoonmaken van cdspeler/brander. ik heb er wel ooit een uit elkaar geschroeft toen ook die cd cleaner niet werkte en zo het lensje met gedest. water gereinigd, probleem was daarna over...(misschien was dat wel toeval... :wink: bijpc's weet je maar nooit....[/quote:8d1d8015e2] Hoeveel kost een dergelijk cd'tje? Het openschroeven is niet iets waar ik veel zin in heb moet ik je eerlijk zeggen :wink:
Link naar reactie
[quote:d05ca1534c="Captain_Kansloos"][quote:d05ca1534c="D Spaans"]Slechte cd's?(inmiddels al twee verschillende merken cd's gebruikt).[/quote:d05ca1534c]Dat lijkt me de meest plausibele verklaring. Gebruikte je dit merk en type CD-R al voor het probleem zich voordeed?[/quote:d05ca1534c] We kopen meestal een grote stapel cd's zonder hoesje. Zo ook deze keer, alleen waren de cd's deze keer iets dunner. Ik dacht dat het daar best aan zou kunnen liggen, vandaar een aantal andere cd's gekocht. Dit hielp alleen niet. Aan dat lensje had ik nog niet gedacht, maar daar begint het wel op te lijken. Heb een normale cd in beide cd-rom schijven geprobeert, en in de ene wordt de cd goed afgespeeld, in de brander geeft hij geen reactie, buiten dat hij een cd'tje probeert te lezen (wat dus niet lukt). Zou het verschil uitmaken als ik er een cd'tje van bv. philips of sony in zou doen ...? De brander is overigens van Aopen.
Link naar reactie
[quote:b72fb97cd2="D Spaans"]Aan dat lensje had ik nog niet gedacht, maar daar begint het wel op te lijken. Heb een normale cd in beide cd-rom schijven geprobeert, en in de ene wordt de cd goed afgespeeld, in de brander geeft hij geen reactie, buiten dat hij een cd'tje probeert te lezen (wat dus niet lukt). Zou het verschil uitmaken als ik er een cd'tje van bv. philips of sony in zou doen ...?[/quote:b72fb97cd2]Als ie een normale CD al niet correct leest, dan lijkt me dat een ander merk CD-R's geen verschil meer maakt. Blijft iid de lensschoonmaak actie over, of anders garantie (voor zover van toepassing) op de drive claimen.
Link naar reactie
[quote:ffe87b4e1a="Captain_Kansloos"]Als ie een normale CD al niet correct leest, dan lijkt me dat een ander merk CD-R's geen verschil meer maakt. Blijft iid de lensschoonmaak actie over, of anders garantie (voor zover van toepassing) op de drive claimen.[/quote:ffe87b4e1a] Dan ga ik even een dergelijke cd halen Laat wel weten of het gelukt is :wink:
Link naar reactie
Zeg ... een een klein ander dingetje ... hoe gebruik ik die cd laserreiniger als het cd'tje niet herkent wordt. Want dat is het hele probleem :) Heb nou een dergelijk cd'tje van iemand geleend, maar werken, ho maar. Aangezien ik van dat schroeven praktisch geen verstand heb, en zoiets liever niet wil doen moet de pc dus weggebracht worden?
Link naar reactie
[quote:90adf382df="D Spaans"]Zeg ... een een klein ander dingetje ... hoe gebruik ik die cd laserreiniger als het cd'tje niet herkent wordt. Want dat is het hele probleem :) Heb nou een dergelijk cd'tje van iemand geleend, maar werken, ho maar.[/quote:90adf382df]De theorie is dat ie - op het moment dat je de CD erin gestopt hebt - gaat proberen de CD te lezen. Dan draait ie dat ding dus gewoon rond en reinigt ie meteen. Volgens mij is dat binnen een seconde of 20 gepiept.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...