Ga naar inhoud

Onverklaarbare crashes


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 1 maand onveklaarbare crashes. Eerste instantie pc geformatteerd en Windows XP opnieuw geinstalleerd. In de meeste gevallen wordt mijn beeld enkele seconden zwart en popt ie dan weer op. Soms krijg ik een totale freeze. Er zit geen regelmaat in. Soms enkele dagen geen last soms bij Office of bij draaien mp3. Is dus naar alle waarschijnlijkheid geen software probleem. Heb het volgende gedaan: - Geheugen getest met memtest86. Deze heb ik 24 uur laten draaien geen fouten gevonden - Processor Burnintest gedaan Deze heb ik ook 24 uur laten draaien geen fouten gevonden. Mijn vermoeden gaat nu uit naar de videokaart of het moederbord. Wat is een slimme manier om deze te testen.
Link naar reactie
Welk type moederbord heb je en hoeveel is de capaciteit van je voeding ? Temperatuurmetingen e.d. met Sisoft Sandra of de utilities die je bij je moederbord hebt gekregen kunnen ook aanwijzingen geven. Goedkope voedingen kunnen soms veel ellende geven, maar ook het type moederbord (zoals de eerste revisies van de Epox 8RDA3+, die berucht is om zijn instabiliteit ongeacht het type voeding dat je gebruikt en geen soundstorm had i.t.t. zijn zeer stabiele voorganger de 8RDA+).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...