Ga naar inhoud

CoolerMaster Aerogate II


Aanbevolen berichten

Ik heb net m'n CoolerMaster Aerogate II aangesloten. Hier het resultaat: (Kheb de vragen dikker gedrukt) * Casefan ging goed * Temperatuursensor... tja...[b:ea8744c24b] waar leg / hang je die in een casefan zodat je goeie representatie van de temperatuur in de kast krijgt?[/b:ea8744c24b] * CPU fan ging NIET! M'n pc bleef bij m'n bios-scherm hangen doordat ik m'n cpufan had aangesloten op die Aerogate.[b:ea8744c24b] Waar kan ik in het BIOS de instelling vinden dat die fan stroom krijgt via die Aerogate?[/b:ea8744c24b] * [b:ea8744c24b]Kan ik de temperatuurcensor voor m'n cpu gewoon op de cpu leggen. Kbedoel: hij hoeft toch niet op het vlakje waar de hittegeleidende pasta + koeler op zit?[/b:ea8744c24b] * HDD fan heb ik [u:ea8744c24b]nog[/u:ea8744c24b] niet. * HDD temperatuursensor ging goed. * VGA fan heeft 2 pins stekkertje :-? [b:ea8744c24b]Tja.. hier valt volgens mij niet veel aan te doen. Het beste is denk ik hier de fan van die Aerogate zelf maar op aan te sluiten of heeft iemand anders nog een suggestie wat te doen met deze aansluiting & de temperatuur sensor?[/b:ea8744c24b] ThanQ!
Link naar reactie
Die case tempratuur sensor kan je het beste ergens hangen op een plaats die niet in de buurt is van onderdelen die warmte produceren denk ik (weet dat dat moeilijk is in een pc ;)), omdat je anders een btje een vertekend beeld krijg van de tempratuur. Ik denk dat een goede plaats is om die te hangen aan de rechterkant van je moederbord en dan een btje onder de helft. Maar je zou um ook rechts van je moederbord kunnen doen ter hoogte van je hdd's. Dit alles is natuurlijk ook een btje afhankelijk van de indeling van je moederbord/case. Over de cpu aansluiting: als je de beste tempratuur aflezing wil hebben dan kan je dat het beste doen maar ik neem aan dat je de tempratuur van je cpu gewoon via een proggie kan uitlezen. Je kan die tempratuur meter ook tussen de koelribben van je cpu koeler doen. Je zou ipv dat fannetje wat in de Aerogate ook de casefan doen die het meeste geluid maakt (het kan zijn dat er 1 meer geluid maakt omdat deze meer trilling in je kast veroorzaakt). Die andere tempsensor kan je op een hdd doen ofzo.
Link naar reactie
De volgende 4 dingen kunnen aangesloten worden: 1)CPU 2)Case 3)VGA 4)HDD 1)[b:c7aeb475a5]CPU deel??? Kan dat nou op de CPU gezet worden zonder dat m'n pc begint te ouwehoeren?[/b:c7aeb475a5] [b:c7aeb475a5]CPU temp sensor kan toch net onder koelblok of kan die beter tussen die koelvinnen? Want daar stroomt wel de lucht van m'n fan doorheen, dus kan dat beeld ook weer vertekenen[/b:c7aeb475a5] 2)Case deel kan aangesloten worden op casefan Case temp sensor komt ook wel goed 3)VGA deel kan in m'n Aerogate zelf (waarom lees je verderop) [b:c7aeb475a5]VGA sensor kan evt op de achterkant van de kaart?[/b:c7aeb475a5] 4)HDD deel komt op HDD koeler HDD sensor kom ook goed Waarschijnlijk komen er nog 4 casefans bij (2 voor, 2 achter). Hiervoor koop ik denk ik ook nog een standaard fan controllertje erbij zodat ik deze ook wat kan regelen. Zo hebben de casefans voor en achter een eigen fancontroller. Vandaar dat ik het VGA deel op die Aerogate zelf aansluit.
Link naar reactie
Sorry, ik had het verkeerd gedaan wat betreft de CPU. Ik bedoelde eigenlijk: de stroomvoorziening voor de CPU koeler (dat krijg je met zoveel vragen :roll: ). Ik snap gewoon niet dat ie daarom een fout geeft. Ik start m'n pc op, en dan geeft ie bij het BIOS al die fout en raadt ie mij aan het BIOS te controleren. Als ik dan de stroomkabel op het moederbord aansluit, dan ist weer oké. NoepZor had hier weer geen last van.... :-? Rara hoe kan dat :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...