Ga naar inhoud

Computeronderdelen en de VVV-irischeques


Aanbevolen berichten

Hallo allen, wellicht niet het juiste forum voor deze vraag, maar aangezien ik geen meer toepasselijk forum kon vinden toch maar hier: ik heb als kado een zgn. 'irischeque' (vvv-bon) gekregen van 50 euro, wat natuurlijk erg aardig is, maar het probleem is dat ik hiervoor computeronderdelen wil kopen. Een probleem, aangezien het boekje wat ik er bij heb gekregen (voor de regio Utrecht) geen enkele computerwinkel vermeld behalve de Dixons en een algemene electronicazaak waar ik geen harde schijven of geheugen kan kopen (wat ik nodig heb). Mijn vraag is dan ook: weet iemand (in een andere regio) een computerwinkel die deze cheques wél accepteert? Groningen of Maastricht is mischien een beetje ver, maar Amsterdam of Den Bosch wil ik best doen met de trein om die bon te gebruiken. De Mediamarkt heb ik al gevraagd, daar worden ze niet geaccepteerd.
Link naar reactie
[quote:c094cd3038="gerben"]Och, wat denk je dat het onzinnige verschijnsel van cadeau cheques zelf wel niet kost? En die mensen staan er toch, en worden toch wel betaald, of je die bon nou inwisselt of niet. Ik heb hier ook nog wel een cadeaubon in de kast liggen, van een jaar of tien oud...[/quote:c094cd3038] Je moet het fiscaal zien: cadeaubonnen e.d. zijn namelijk fiscaal aftrekbaar als bedrijfsgiften aan klanten/werknemers en dat geldt niet als je iemand geld geeft (zwart !) of een bedrag overschrijft, aangezien je dit niet kunt verantwoorden bij de belasting. Wel vervelend is dat je nooit iets goedkoper kunt kopen dan het bedrag dat erop staat: je krijgt geen wisselgeld terug !
Link naar reactie
Wat ik zelf meestal doe is de grote uitgaven een beetje in de gaten te houden. Bij sommige aankopen kan een deel van het aankoopbedrag met de bonnen worden betaald. Ik weet dat ik een keer heb onderhandeld over het gebruik van zo'n bon. De winkelier heeft hem geaccepteerd en mijn indruk is dat hij hem zelf heeft gebruikt voor een andere aanschaf om zo de eventuele inwisselkosten te ontlopen. Bonnen van specifieke winkels die zijn soms wel lastig en hoop ik zelf nooit te ontvangen. Algemene bonnen zoals die van de VVV, of in mindere mate een boekenbon, die kan je op veel plaatsen wel gebruiken.
Link naar reactie
[quote:7659c2e7c4="Hans.Vosman"]Algemene bonnen zoals die van de VVV, of in mindere mate een boekenbon, die kan je op veel plaatsen wel gebruiken.[/quote:7659c2e7c4] Dat valt dus een beetje tegen, aangezien er dus geen énkele winkel in de hele provincie Utrecht te vinden is die deze dingen accepteert. Je zou toch verwachten dat mensen die zo'n bon krijgen ook wel eens iets bij een computerwinkel willen kopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...