Ga naar inhoud

nieuwe harde schijf versleten?


Aanbevolen berichten

Even een vreemd verschijnsel. Ik heb vijf harde schijven aangeschaft, allen Diamond Max Plus 8 40Gb. Ik gebruik deze om waar nodig een (veel oudere) harde schijf te vervangen. Het vreemde is nu dat ik bij praktisch al deze schijven problemen tegen kom tijdens het installeren van Windows. Ik ben nu alweer een middag bezig om op één zo'n schijf XPPro te installeren. De problemen beginnen tijdens het verplaatsen van de benodigde bestanden van windows naar de schijf. Ongeveer 6 tot 7 keer komen er vragen over 'bestand ## kan niet worden gekopieerd. Druk op enter om het nogmaals te proberen.' Natuurlijk druk je dan op enter en gaat de schijf vrolijk door. En net zo natuurlijk klapt windows er later, tijdens de eerste 'windows' schermen net zo snel weer uit. De ene keer krijg ik meldingen over een missende handtekening (google leverde meldingen op over een virus....), tijdens de tweede run kreeg ik tijdens de installatie meldingen dat de drivers voor CDROM en SYSTEM niet konden worden geinstalleerd. Ik heb al geprobeerd met een andere XP Pro CD te werken, maar ook dan treden er fouten op. Ik kan alleen maar concluderen dat de harde schijf niet al te best is. Klopt dit? Zou het aan geheugen kunnen liggen? Ik heb namelijk een 'oudere' geheugenmodule uit een machine gebruikt. Specs kloppen (dit keer) wel, maar misschien dat ik statisch geladen de module heb aangeraakt. Daar heb ik hier erg veel last van (vijf ventilatoren, droge lucht, marmoleum vloer). Of kan een harde schijf na de derde keer formatteren versleten zijn??? ALs alternatief gebruik ik (voor de zoveelste keer) een ghost image. Dit ging de afgelopen keren goed. Toch blijft dit vreemd. Thor2002
Link naar reactie
Ik heb (doordat ik dit bij deze schijven nu al drie keer tegenkwam) onder meer een nieuwe cd besteld. Moet wel aangeven dat dit zogenaamde 'slimme roms' zijn, CD's die speciaal voor het onderwijs bedoeld zijn. Voorheen zat daar geen licentie invulgedeelte op. Bij de XPPro daarentegen wel. Ik twijfelde eerst ook aan de CD. V.w.b. virus, het zou erg vreemd zijn als ik na het formatteren, tijdens het plaatsen van de eerste bestanden naar de harde schijf toe al een virus op de schijf zou krijgen. Vooral als de machine niet op netwerk zit aangesloten. Thor2002
Link naar reactie
Ik zou eens beginnen met het testen van het intern geheugen. Ik weet niet wat voor videokaart je hebt maar wanneer je er 1 hebt met >8mB kan je er via een diskette een memtest programmaatje laden wat dus helemaal niks van je interrne geheugen module gebruikt. Ik zal even kijken of de naam vind van het programmaatje. Is in iedergeval het makkelijkst om te testen. [edit] Ik kom even niet op de naam en ik heb momenteel ook mijn diskettes niet thuis liggen. Ik kijk morgen of overmorgen of ik het programmatje kan achterhalen.
Link naar reactie
we gaan deze week eens lekker stoeien me thet geheugen. Is een module van Kingston (256MB DDR-SDRAM), nieuw uit he tdoosje. Nou ja, nieuw... Ook weer (zie ook mijn andere threads) van een dozenschuiver in R.. Ook deze module zat in een doosje wat al eens open is geweest, wellicht dat iemand anders ook al problemen met deze module heeft gehad en dat ding retour bracht. Gaat bij de schuiver gewoon terug op de plank lijkt het wel. :roll: T.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...