Ga naar inhoud

[IDE] Genoodzaakt uitgeschakeld [opgelost]


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag wat betreft over de IDE kabels. Gister begon ik met het installeren van Windows 98, dit ging allemaal perfect totdat hij een keer opnieuw moest opstarten (eerste sessie van windows). Toen liep hij vast zonder enige foutmelding of waarschuwing. Wel kon ik in Veilige modus komen. Ik op internet een oplossing zoeken en ik zag dat dit veel oorzaken kon hebben. Bij mij hielp dit perfect: Start> Uitvoeren > msconfig > Ok > Geafanceerd > Compatibiliteitsmodus schijftoegang afdwingen Hiervoor moet ik een vinkje zetten en de computer start op. Alleen is het probleem nu dat hij de CD-Rom speler niet kan vinden. Zelf vindt ik dit vaag omdat hij wel gewoon de HD vind en ook gewoon Windows 98 opstart. Ik heb de CD-rom speler op de Secondary Channel gezet maar ook het zelfde probleem bevind zich op de 2de. De HD bevindt zich op Primairy Master. Ook zijn de kabels goed aangesloten want bij de installatie van Windows 98 deed hij wel. Als ik naar apparaatbeheer ga kijken, zijn de stuurprogramma's gewoon geinstalleerd. Ook de ziet hij ze maar hij zet ze niet aan. Weet iemand een oplossing. I.i.g bedankt.
Link naar reactie
Vermoedelijk zijn er problemen met de WIndows IDE drivers. In 16 bits compatibiliteits mode is er volgens mij geen toegang tot de CD-Rom speler. Het lijkt me dat je de IDE drivers moet verwijderen en opnieuw moet installeren. Zover ik kan nagaan betreft het een socket 4 Pentium moederbord. Op het moederbord zit vermoedelijk een sis 5511/5512/5513 chipset. Ingeval je drivers daarvoor zoekt, zou ik meer op het merk Sis dan op het merk/type moederbord letten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...