Ga naar inhoud

Nokia 6310i en bluetooth verbinding


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht, een Nokia 6230 en wil graag het telefoon boek overzetten van m'n oude telefoon, een Nokia 6310i naar deze nieuwe. (Het gaat mij om het telefoonboek in de telefoon, niet die op de SIM kaart.) Ik dacht dus simpel via m'n bluetooth adapter een verbinding te maken, met content copier uit de Nokia Suite een backup te maken en deze op de nieuwe in te lezen. Helaas heb ik geen idee hoe ik die 6310 nu via BT aan moet sluiten. De verbinding komt keurig tot stand tussen de PC en de telefoon, maar zodra ik de Nokia software de verbinding wil laten gebruiken, wordt de verbinding gesloten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Link naar reactie
@MartyMcFly: Bluetooth is zonder kabel !!! @Peter Vooges: ik heb het niet voor elkaar gekregen. Sterker nog: gisteren keurig de 6230 gelinkt, data uit Outlook overpompen etc, nu met geen mogelijkheid meer in staat de verbinding tot stand te brengen. Ik denk dat ik maar weer via IR ga werken, dat werkte tenminste zonder problemen. Voor in de auto dus ook geen Bluetooth.
Link naar reactie
Ik heb net alles overgezet via IR: direct verbinding, geen stoornissen, alles OK. Het enige was dat de 6310 een ander file format gebruikt als de 6230. Een backup kon dus niet ingelezen worden. Alles dus maar via Outlook overgezet. Jammer van de instellingen, die moesten handmatig gedaan worden. Later ontving ik via Nokia Support antwoord op m'n vraag en bleek dat de software van de 6230 ook geschikt is voor de 6310. Stond helaas niet op de site van Nokia vermeld. :evil:
Link naar reactie
Het is al gelukt hoor, maar evengoed bedankt voor de reactie. Wel even een opmerking betreffende het gebruik van een SIM kaart: Als je de gegevens van de telefoon naar een SIM kopieert, heb je kans gegevens te verliezen. In het telefoongeheugen kan je per entry nl. meerdere gegevens kwijt (tel., fax, e-mail etc), op de kaart slechts 1 telefoonnummer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...