Ga naar inhoud

Servive pack 2 en Checksum


Aanbevolen berichten

Lezers, voor ongeveer een half jaar geleden, moest ik een update downloaden voor Studio 9. He ging niet best. Ik paste na jaren een oude truuck toe, te weten , controle met een crcchecksum Toen nog eens downloaden. Warempel de checksum was anders. I heb tot 6 keer toe het prgr moeten downloaden eer er twee identiek waren. Doorgaans download ik niet veel, tot nu toe dan. want Sp2 wilde ik downkloaden. Nu, ik heb die nu 6 keer op mijn systeem staan met 6 verschillende checksums. Ik snap er niks meer van. Toen moest ik aan mijn begintijd denken zo'n 25 jaar geleden. Toen wilde zo'n geheugen moduultje vaak verkeerd doen. Dus mijn bios zo ingesteld dat hij het geheugen meerdere malen test. Goed dus. Nou weet ikdat er intensievere en betere geheugentests prgr bestaan. Nog niet geprobeerd ,maar toch?? Nu had ik dit probleem al eens eerder op een nieuwsgroep gemeld en daar vertelde mij men dat TCP/IP een controle heeft op het goed downloaden. Dat accepteerde ik toen, want ik had die update inderdaad met een downloadaccelarator gedownloaded. Maar deze keer de Sp2 op de "normale"manier gedownloaded in 14 min, 56 sec. Chello heeft de snelheid verhoogd, dus een downloadaccelerator heb ik eigenlijk niet meer nodig. Laat ik nou weer dat probleem tegenkomen. Sp2 staat 6 keer op m'n systeem met 6 verschillende crcchecksums. Ik wwet het niet meer! Of zou zoiets ook aan internet, de verbinding dus, kunnen liggen. Kijk, ik weet ook wel dat ik een Cd kan krijgen vna Sp2 of automatisch laten upgraden, maar daar gaat het niet om. Ik wil weten hoe het zit. Weten jullie dat.? Wellicht een verhaal voor de vraagbaak in Computertotaal. Frits Egelie
Link naar reactie
[quote:2af7b9cda4="gerben"]Corrupte downloads willen nog wel eens veroorzaakt worden door rot geheugen. Checken met memtest dus. http://www.memtest.org/[/quote:2af7b9cda4] Herben, vannacht uitgebreid het geheugen getest. Wel 10 uur lang. Gewoon in destandaard mode, d.w.z. zoals het opstart. Geen fout kunnen vinden tot nog toe. De vraag blijft dus overeind en zou ik graag aan de vraagbaak van Computertotaal willen vorleggen. frits Egelie
Link naar reactie
Lezers, vandaag , bij toeval en vaag vermoeden ontdekt dat Zonnealrmpro de oorzaak is van verkeerde downloads. Want na het totaal uitzetten van dit prgr en hernieuwde 9e download van SP2 was de checksum ineens wel goed. Kan geen toeval zijn, dunkt mij. Dus bij elke belangrijke grote download moet ik zonnealarm uitzetten. Bij kleine downloads heb ik er geen last van. Merkwaardig. Frits egelie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...