Ga naar inhoud

5 apparaten op IDE


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om meer dan 4 apparaten op je moderbord aan te sluiten? Je hebt namelijk 2 IDE controllers waarvan ik op de ene 2 hd heb en op de andere een cd-rom speler en een dvd-speler. Nu wil ik een DVD-brander op mijn moederbord aansluiten. Moet ik dan de cd-rom brander eruit halen of is er een mogelijkheid met een IDE-spliter of iest dergelijks?
Link naar reactie
Voor optische apparaten is de PCI bus ruim voldoende. Dus als je een PCI kaartje neemt met twee IDE aansluitingen zou ik op het ene kanaal de DVD brander en CD-ROM zetten (tussen die twee zul je toch zelden verkeer hebben) en op de tweede de CD brander. Elke harde schijf krijgt dan z'n eigen IDE controller, zo zit geen enkel apparaat een ander in de weg.
Link naar reactie
[quote:518ccf0c34="gerben"][quote:518ccf0c34="Lionhead"]Moet ik dus de cd-rom brander eruit halen? Lijkt me eigenlijk niet...[/quote:518ccf0c34] Waar heb jij dan twee branders voor nodig?[/quote:518ccf0c34] Met een DVD-brander kun je welliswaar ook cd-roms branden maar ik dacht dan brand ik cd-roms met de cd-rom brander zodat de dvd-brander alleen DVD hoeft te branden. Minder slijtage en ik heb de cd-rom brander nou eenmaal...
Link naar reactie
[quote:b4223dad9e="egslim"]Voor optische apparaten is de PCI bus ruim voldoende. Dus als je een PCI kaartje neemt met twee IDE aansluitingen zou ik op het ene kanaal de DVD brander en CD-ROM zetten (tussen die twee zul je toch zelden verkeer hebben) en op de tweede de CD brander. Elke harde schijf krijgt dan z'n eigen IDE controller, zo zit geen enkel apparaat een ander in de weg.[/quote:b4223dad9e] Euhm, ik heb geen cd-rom speler... HD1 ----> PRim. IDE moederbord HD2 ----> Sec. IDE moederbord CD-ROM brander + DVD speler ----> eerste IDE PCI kaart DVD brander ----> tweede IDE PCI kaart Deze configuratie juist??
Link naar reactie
Ik heb ook een tijdlang zo'n PCI kaartje gebruikt van Promise. Het nadeel was dat het een eigen BIOS heeft en bij opstarten iedere keer eerst ging zoeken naar de hardware die er aan verbonden is. Daardoor duurde het opstarten erg lang en ben ik er weer vanaf gestapt. Misschien zijn er kaartjes zonder eigen BIOS maar daarover heb ik niets kunnen vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...