Ga naar inhoud

Computer vertoont rare verschijnselen


Aanbevolen berichten

Ik merk de laaste tijd aan mijn pc dat ie wat rare verschijnselen vertoont. En ik hoop natuurlijk dat jullie er oplossingen voor hebben :) Het eerste probleem dat ik heb is behoorlijk vervelend. Elke keer als ik mijn pc wil gebruiken dan moet ik hem aanzetten en ongeveer 15 sec aan laten om hem vervolgens te resetten. Doe ik dit niet dan krijg ik gewoon geen beeld. Dit was alvanaf de eerst dag dat ik hem kreeg. Het betreft een asus p4c800 deluxe moederboord en een 9700 128 videokaart. (er staan nog 3 identieke pc's hier met dezelfde hardware die het zelfde probleem kennen.) Mijn 2de probleem is dat de pc zich zo nu en dan is opnieuw opstart. Dit gebeurd volledig willekeurig. Als ik zit te game of als hij alleen maar aanstaat en er niks op draait Als laaste heb ik gewoon een vraag. Is het normaal dat wanneer je pc helemaal niks doet 350 Mb intern geheugen verbruikt? Lijkt mij namelijk niet en op de achtergrond draaien alleen: msn , antivirus en pctv remote. Ik weet het, het is nogal een vragenlijst maar ik hoop dat jullie enkele oplossingen hebben. Groet Theo!!!
Link naar reactie
Id. Mogelijk spyware, maar dat betwijfel ik ! Steek en probeer met die matrox de foute PC's. Indien ze dan naar behoren werken zijn het de Vidio kaarten. Alle video kaarten werken niet zomaar met eender welke chipsets . Zelfs hebben sommige kaarten problemen met AMD-Proc. Veel Computerbakkers steken zo maar in het wilde weg, naar eigen goeddunken alle componenten mij mekaar, en weten zelfs niet waar ze mee bezig zijn. De eindgebruiker zal er maar mee opgezadeld zitten. Dat noemen wij "dozenschuivers". Doos over de toonbank, betalen en wegwezen !! Zelfs de voeding moet aangepast zijn aan het moederbord. Niet alle voedingen , van welk merk dan ook, zijn zo maar in't wilde weg goed voor iedere configuratie. Zo ook voor de rest van de componenten zoals videokaarten. (Vooral die 9700)
Link naar reactie
Het betreft een aopen hq08 big tower met naar mijn weten de standaard voeding. Ook in de andere systemen. Dat zou dan 300 watt moeten zijn. Al ik dit eens opzoek dan valt me dat ook enigzins tegen want het is volgens mij een beetje weinig voor deze configuratie. Dit zou ook verklaren waarom hij zou (te) warm word tijdens een tijdje gamen. Het probleem met de 9700 kaart ben ik elders op internet tegen gekomen en het schijnt een productie fout te zijn die bij de eerste serie van toepassing is. De latere kaarten van de 9700 zijn dit probleem kwijt. Hopen dat ik nog garantie krijg op die kaarten :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...