Ga naar inhoud

wachtwoord hardware


Aanbevolen berichten

Mijn vorige IBM PC Netvista kon ik een "hardwarewachtwoord" instellen. Dus alvorens de programma´s werden geladen, kon ik een password invoeren. Kon meen ik via F1, waarna ik terecht kwam bij allerlei apparatuurinstellingen (Bios?) Bij mijn huidige Sony PC PCV-RS404 kan ik dat niet vinden, ook niet in de online manuals. Heeft iemand een tip?
Link naar reactie
[quote:ceee78cbe1="Zlatan"]Mijn vorige IBM PC Netvista kon ik een "hardwarewachtwoord" instellen. Dus alvorens de programma´s werden geladen, kon ik een password invoeren. Kon meen ik via F1, waarna ik terecht kwam bij allerlei apparatuurinstellingen (Bios?) Bij mijn huidige Sony PC PCV-RS404 kan ik dat niet vinden, ook niet in de online manuals. Heeft iemand een tip?[/quote:ceee78cbe1] Idd DEL / F1/ F2 of zoiets TiS wel zo dat bij voorheen bij IBM (vooral laptop) het Startup psw echt hardcoded was. M.a.w. het resetten van het psw kon alleen met het orginele opstart psw. Bios batterij eraf heeft geen effect. Op de huidige 100 in dozijn systeempjes. Kan je dit psw makkelijk resetten door gewoon even de bios batterij eruit te halen.
Link naar reactie
[quote:438d3198ed="*MartyMcFly*"]Tis wel zo dat bij voorheen bij IBM (vooral laptop) het Startup psw echt hardcoded was. M.a.w. het resetten van het psw kon alleen met het orginele opstart psw. Bios batterij eraf heeft geen effect. Op de huidige 100 in dozijn systeempjes. Kan je dit psw makkelijk resetten door gewoon even de bios batterij eruit te halen.[/quote:438d3198ed] Ook een c't lezer? Las het ook in de c't vanmorgen (had hem al wel binnen maar nog niet doorgelezen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...